5 firiem, ktoré takmer skrachovali a dnes sú opäť na výslní
Bez ohľadu na to, aký dobrý máte koncept podnikania, väčšina podnikateľov sa ocitne aspoň raz v situácii, kedy sa rozhoduje, ako ďalej a či to celkom nezabaliť. Aj najúspešnejšie firmy zažívajú ťažké časy. Niekedy to môže trvať dokonca niekoľko rokov, kým opäť zažijú úspech. Ponúkame vám niekoľko príkladov firiem, ktoré vydržali a sú jasným… Prečítať celé
Bez ohľadu na to, aký dobrý máte koncept podnikania, väčšina podnikateľov sa ocitne aspoň raz v situácii, kedy sa rozhoduje, ako ďalej a či to celkom nezabaliť.
Aj najúspešnejšie firmy zažívajú ťažké časy. Niekedy to môže trvať dokonca niekoľko rokov, kým opäť zažijú úspech. Ponúkame vám niekoľko príkladov firiem, ktoré vydržali a sú jasným dôkazom toho, prečo sa oplatí vydržať a nevzdávať sa svojich cieľov.
Apple
Príbeh Apple pozná dnes snáď už každý. Po vytvorení unikátneho produktu, ktorý zožal úspech, prišiel trpký pád. Ten trval dlhých 12 rokov. V čase, keď sa Jobs dostal opäť do vedenia spoločnosti, stála firma pred bankrotom. Až po úspešnej rebrandingovej kampani, predstavení iMacu a pochopení požiadaviek zákazníkov sa stal Apple znovu jednou z najväčších a najúspešnejších spoločností na svete.
Evernote
Aplikácia Evernote je jasným lídrom v poznámkovaní a organizačnom softvéri. Jej zakladateľ Phil Libin stál však v roku 2008 pred ťažkým rozhodnutím, keďže sa obával, že už má najlepšie roky za sebou. Či už to bol osud alebo náhoda, odrazu sa firme ozval zámorský investor, ktorý do nej investoval 500-tisíc dolárov. Tento štedrý dar dodal firme chýbajúci motor a stala sa opäť úspešnou.
V súčasnosti je Reddit najpopulárnejšou online platformou na svete so 169 miliónmi unikátných návštevníkov každý mesiac. V roku 2005, keď bola založená, však nemala žiadnych návštevníkov, čo kamuflovala zakladaním falošných účtov a vedením falošných diskusií. Tým sa jej podarilo prilákať skutočných návštevníkov a dostať sa tak k top firmám.
Poučenie z týchto príkladov nespočíva v tom, aby ste za každú cenu bojovali s veternými mlynmi. Niekedy naozaj nie je iná možnosť, ako skončiť. Nemali by ste sa však nechať odradiť už pri prvých náznakoch neúspechu. Možno nemáte najviac zákazníkov alebo vaše zisky nie sú také, ako ste si predstavovali, ale ak máte dobrý produkt alebo ponúkate kvalitnú službu, vždy je šanca, že sa úspech dostaví. Ak sa dá, tak niečo zmeňte, ale nevzdávajte sa vašej myšlienky.
FedEx
Ešte v roku 1971 sa spoločnosť stala lídrom v oblasti logistiky. O pár rokov neskôr sa však spoločnosť dostala do úzkych so stratou takmer milión dolárov mesačne, čo sa pripisuje najmä rastúcej cene plynu. V jednom období sa majetok firmy znížil na 5000 dolárov a to bol zlomový bod. Firma sa z tohto neúspechu rýchlo spamätala a stala sa sebestačnou a ziskovou, ako ju poznáme dnes.
Airbnb
Spoločnosť Airbnb nie je príkladom typického amerického sna. V roku 2008 chýbala spoločnosti akákoľvek podpora, keďže jej nápady odmietli všetci investori zo Sillicon Valley. Firma sa tak musela spoľahnúť na rôzne finančné zábezpeky. Po neprestajnej zotrvačnosti sa zamestnancom podarilo nájsť investície, ktoré potrebovali a vďaka tomu vybudovali firmu, ktorú dnes poznáme.