Digital dress code

Digitálna móda: Čo budeme nosiť v metaverse?

Ľudia si už roky obliekajú digitálne doplnky prostredníctvom filtrov na sociálnych sieťach a trh s hernými skinmi predstavuje podľa odhadov priemysel v hodnote niekoľkých miliárd dolárov. Potom je tu nedávne oznámenie Facebooku o jeho plánoch na vybudovanie Metaversu. Hoci to znie zvláštne a futuristicky, spájanie digitálneho a fyzického sa deje práve teraz. Skin je grafický… Prečítať celé
Vydané 10. februára 2022 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Ľudia si už roky obliekajú digitálne doplnky prostredníctvom filtrov na sociálnych sieťach a trh s hernými skinmi predstavuje podľa odhadov priemysel v hodnote niekoľkých miliárd dolárov. Potom je tu nedávne oznámenie Facebooku o jeho plánoch na vybudovanie Metaversu. Hoci to znie zvláštne a futuristicky, spájanie digitálneho a fyzického sa deje práve teraz.

Skin je grafický alebo zvukový súbor na stiahnutie, ktorý mení vzhľad postáv vo videohrách. Skiny sú čisto estetické. Nezvyšujú schopnosti postavy ani neovplyvňujú výsledok hry.

Viaceré značky z oblasti módy a technológií sa čoraz viac nadchýnajú pre možnosti digitálnej módy. Vsádzajú na to, že virtuálne odevy nebudú slúžiť len na volania cez Zoom, ale že ich bude možné nosiť v rôznych digitálnych svetoch (metaverse).

Najprv sa dostala digitálna móda do povedomia v hrách, neskôr dosiahla úspech na sociálnych sieťach. A nakoniec ju možno budeme nosiť aj na svojom tele v reálnom svete prostredníctvom okuliarov s rozšírenou realitou (AR).

Svetové značky

Niektorí veľkí módni hráči už začali využívať herný trh. V roku 2019 Louis Vuitton navrhol grafiky pre hru League of Legends. Nike a Ralph Lauren tento rok ponúkli doplnky pre avatarov prostredníctvom platformy Roblox. Mimo herného prostredia umožnili NFT širšie speňaženie digitálnej módy. Na jeseň tohto roku sa kolekcia NFT značky Dolce & Gabbana predala za 1 885 719 ETH, čo v tom čase zodpovedalo 6 miliónom amerických dolárov.

Digitálna móda je vizuálna reprezentácia oblečenia vyrobeného pomocou počítačových technológií a 3D softvéru.

The Fabricant – Digitálny módny dom

„Vždy digitálne, nikdy fyzicky.“

The Fabricant je digitálny fashion dom. Vyvíja komplexné 3D návrhy pre zákazníkov a spotrebiteľov, od konceptu až po realizáciu. Špecializuje sa iba na digitálnu módu, ktorú možno používať a obchodovať s ňou vo virtuálnej realite.

„Ako spoločnosť kreatívnych technológov si predstavujeme budúcnosť, v ktorej móda presahuje fyzické telo a naša digitálna identita preniká do každodenného života a stáva sa novou realitou. Fabricant bude lídrom hnutia, ktoré vyzdvihne človeka na ďalšiu úroveň existencie. Budujeme podnik, ktorý sa na túto možnosť pripravuje.“  The Fabricant

DRESSX: Módna platforma pre viaceré značky, ktorá je výlučne digitálna

DRESSX je medzinárodný digitálny veľkoobchodný predajca módy viacerých značiek. Ponúka digitálne módne kolekcie súčasných značiek a návrhárov. Spoločnosť DRESSX práve spustila aplikáciu, v ktorej sa tvorba obsahu s novým oblečením stala ešte jednoduchšou. Digitálny vzhľad možno aplikovať v rozšírenej realite (AR) na videá a fotografie. Platforma sa snaží obmedziť výrobu spotrebných predmetov, ktoré sa môžu nosiť len raz alebo dvakrát. Rýchlosť výroby digitálneho kúsku odevu je oveľa vyššia ako pri výrobe fyzických odevov, čo znamená, že môže uspokojiť zákazníkov fast-fashion bez použitia prírodných či umelých surovín.

https://twitter.com/dressxcom/status/1458830992454688774

Digitálne oblečenie je ekologické

Odpad je v módnom priemysle stále aktuálnym problémom. Prispieva k zmene klímy viac ako ročné emisie z leteckej a námornej dopravy dohromady. Ak budú trendy pokračovať, do roku 2050 by mohol predstavovať štvrtinu svetového rozpočtu na emisie oxidu uhličitého. Aj keď recyklujeme plastové fľaše alebo vyrábame organickú bavlnu, spotrebuje sa oveľa viac vody ako pri produkcii digitálnej módy.

Načo mi je digitálny odev?

Podľa Replicant (digitálneho marketu s oblečením) je to nová skúsenosť s vnímaním seba samého a interakciou so svetom a ľuďmi okolo. Príležitosť vyjadriť sa bez toho, aby ste poškodili planétu. Niekedy sa môže objaviť pochybnosť, ale je to presne taký istý druh zmyslového zážitku ako požičanie si filmu, čítanie kníh, hudba, návšteva divadla alebo umeleckej galérie.

Jednou zo základných funkcií oblečenia je tá spoločenská.

Váš imidž je vždy výpoveďou, prejavom vašej nálady, záujmov, sympatií a antipatií a vašej sebaidentifikácie.

Pokračujte na ďalší príspevok »