Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.
Vydané 9. septembra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Je tomu už niekoľko rokov, čo vieme, že Volkswagen vyvíja svoj úplne nový elektrický automobil. S jeho príchodom vznikne nový elektrický rad nesúci názov ID, pričom jeho prvých zástupcom bude práve elektromobil ID.3. Jeho svetová premiéra bola naplánovaná na autosalón vo Frankfurte, kde zároveň stelesňuje azda tu najväčšiu a najočakávanejšiu novinku.

Volkswagen totiž do ID.3-ky vkladá veľké nádeje a ambície – pre nemeckú značku má ísť o rovnakú revolúciu a zásadný model, ako keď svojho času prišiel na trh Golf prvej generácie. V kontexte dnešnej doby a samotného zamerania novinky sa tomu nemôžeme absolútne čudovať. Pri tejto príležitosti sa preto Volkswagen rozhodol ukázať aj svoje nové logo – vo výsledku sa síce dokopy nič nemení, jeho spracovanie je ale úplne nové.

Nové dizajnové smerovanie

Elektromobil novej generácie je zástupcom kompaktnej triedy – stojí na novej modulárnej platforme MEB, ktorej podstatou sú akumulátory umiestnené v podlahe, krátke previsy a na pomery triedy veľkolepý vnútorný priestor. ID.3-ka zaujme futuristickejším dizajnom, zďaleka však nejde o žiadne prehnane extravagantné tvary. Exteriér má veľmi čisté krivky a uhladený tvar, karosériu s dĺžkou 4 261 milimetrov je pritom možno opticky rozčleniť kombináciou hneď niekoľkých farieb.

Súčasťou úvodnej edície ID.3 1ST bude napríklad head-up displej s rozšírenou realitou, vylepšené ovládanie hlasom či Matrix-LED svetlomety s unikátnou animáciou, ktorá má slúžiť nielen na privítanie majiteľa. Za príplatok zákazník dostane špičkové svetlomety IQ.Light, dvojfarebné lakovanie karosérie, 20″ disky či veľkú panoramatickú strechu. Ako exteriér i interiér má úplne nové dizajnové smerovanie, čoho dôkazom sú dve obrazovky s úplne nových prostredím. Batožinový priestor má 385 litrov.

INZERCIA

Veľmi slušný dojazd aj cenovka

Model ID.3 sa na trh dostane v dvoch výkonnostných verziách – 110 kW / 150 koní a 150 kW / 204 koní, v oboch prípadoch je krútiaci moment na úrovni 310 Nm. Ak sa pýtate na batérie, tak na výber budú tri typy – 45, 58 a dokonca až 77 kWh. Vzhľadom k voliteľnej kapacite akumulátorov bude dojazd modelu ID.3 na úrovní od 330 až po 550 kilometrov. Ak zoberieme do úvahy, že ide o údaj reprezentujúci novú WLTP metodiku merania, takýto dojazd predstavuje v danej triede naozaj pozoruhodný výsledok.

Základná cena najlacnejšieho vyhotovenia bude začínať na úrovni pod 30-tisíc €. Už základný variant pritom ponúkne bohatú sérovú výbavú – napríklad automatickú klimatizáciu, navigáciu, veľké disky kolies či plne LED-kové svetlá. Úvodná verzia ID.3 1ST s kapacitou bude dostupná za menej ako 40-tisíc €. V obidvoch prípadoch ide o cenu ešte bez započítania štátnych dotácii.

Volkswagen ID.3 sa bude vyrábať neutrálne z hľadiska emisií oxidu uhličitého. Výroba batérií aj samotného vozidla sú na to prispôsobené dôsledným využitím energií z obnoviteľných zdrojov. Edícia 1ST je pritom obmedzená len na 30-tisíc kusov a jej pointou špeciálna konfigurácia určená pre predpredaj s exkluzívnejšími prvkami výbavy a strednou kapacitou batérie (58 kWh).

Pokračujte na ďalší príspevok »