AUTO
Európske auto roka 2021 pozná svojich finalistov. Je v ňom aj Dacia Sandero či Škoda Octavia
Organizátori ankety COTY 2021 zverejnili zoznam 29 finalistov.
Na minuloročnom autosalóne v Ženeve sa kvôli nastupujúcemu koronavírusu vyhlasovali výsledky ankety Európske auto roka 2020 COTY bez prítomnosti novinárov.
Aj napriek rozmáhajúcej sa pandémii koronavírusu sa tento ročník uskutoční, aj keď s viacerými obmedzeniami. Jedným z nich je vynechanie testovacej jazdy porotcami, ktorí tak mali možnosť porovnať si všetkých finalistov. Namiesto toho si porotcovia z radov novinárov môžu autá vyskúšať v domácom prostredí. Tradícia testovacích jázd tak bude prerušená po dlhých 43 rokoch.
Zoznam finalistov vytvorilo 60 porotcov z rôznych európskych krajín. Nachádzajú sa v ňom napríklad aj koncernové novinky ako Škoda Octavia, Seat Leon, Audi A3, Volkswagen Golf, ID.3, Cupra Formentor, Hyundai Tucson, Kia Sorento či Toyota Yaris.
Okrem nich majú v rebríčku svoje zastúpenie aj elektromobily Fiat 500, Honda e, Mazda MX-30 a Polestar 2. Spomedzi vodíkových áut sa medzi finalistov prebojovala Toyota Mirai.
Už 8. januára sa dozvieme, ktorých 7 áut sa dostane do úplného finále. 1. marca 2021 vyhlási výsledky ankety a teda aj celkového víťaza Európskeho auta roka COTY 2021 prezident spoločnosti COTY Frank Janssen. Meno víťaza teda spoznáme už tradične v predvečer otvorenia ženevského autosalónu, ktorý sa z pochopiteľných dôvodov budúci rok neuskutoční.
Tu je kompletný zoznam 29 finalistov. Máte už svojho favorita na víťaza?
FINALISTI ANKETY EURÓPSKE AUTO ROKA COTY 2021
- Audi A3
- BMW 2 Gran Coupé
- BMW řady 4
- Citroën C4
- Cupra Formentor
- Dacia Sandero
- Fiat 500
- Ford Explorer
- Ford Kuga
- Honda e
- Honda Jazz
- Hyundai i10
- Hyundai i20
- Hyundai Tucson
- Kia Sorento
- Land Rover Defender
- Mazda MX-30
- Mercedes-Benz GLA
- Mercedes-Benz GLB
- Mercedes-Benz GLS
- Mercedes-Benz S-Class
- Peugeot 2008
- Polestar 2
- Seat Leon
- Škoda Octavia
- Toyota Mirai
- Toyota Yaris
- Volkswagen Golf
- Volkswagen ID.3
Prvá skúsenosť s revolučným VW ID.3: Ako jazdí a prečo je vlastne revolučný?