Hyundai Santa Fe po generačnej modernizácii

Rozmernejšie Santa Fe od automobilky Hyundai sa zaraďuje k tým najhodnotnejším SUV vozidlám u nás. Má príjemný vzhľad, dobré jazdné vlastnosti a praktický priestranný interiér. Najnovšia modernizácia mu dopriala početné inovácie v technike, na prvý pohľad sú však menej výrazné.   Hyundai Santa Fe je krásne vozidlo, ktoré nemôžete nemať radi. Jeho kladmi sú predovšetkým… Prečítať celé
Vydané 24. marca 2016 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Rozmernejšie Santa Fe od automobilky Hyundai sa zaraďuje k tým najhodnotnejším SUV vozidlám u nás. Má príjemný vzhľad, dobré jazdné vlastnosti a praktický priestranný interiér. Najnovšia modernizácia mu dopriala početné inovácie v technike, na prvý pohľad sú však menej výrazné.

 

Hyundai Santa Fe je krásne vozidlo, ktoré nemôžete nemať radi. Jeho kladmi sú predovšetkým krásny dizajn prednej masky, typický profil veľkého SUV a interiér, v ktorom sa budete cítiť ako v Nemcovi. Skutočne, Hyundai za 16 rokov existencie modelu zdokonalil všetko, čo sa len dalo a odhliadnuc od ceny a techniky, Santa Fe by mohlo konkurovať aj takému BMW X5. Silné slová? Nemyslíme si, pretože odrážajú realitu.

 

Modelový rok 2017 pre Santa Fe znamená prispôsobenie sa aktuálnemu dizajnovému manuálu Fluid Sculpture, ktorý Hyundai úspešne aplikoval aj na svoje ostatné modely. Tie sa síce pod taktovkou tohto dizajnového smeru do veľkej miery unifikujú, napríklad také modely i30 a i40 je pre nezainteresovaného človeka pomerne ťažké rozlíšiť. Avšak Santa Fe ostane stále jednoznačne identifikovateľným a neohrozí to ani najnovší model Tucson, s ktorým zdieľa niekoľko podobností.

 

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

INZERCIA

Vysoký štandard

Hyundai Santa Fe chce zaujať na prvý i druhý pohľad. Keď sa na vozidlo pozriete zvonka, nemôžete prehliadnuť masívnu prednú masku s chrómovými doplnkami, príťažlivé svetlomety a širokú kapotu, pod ktorou pracuje motor. Santa Fe budí dojem prémiovosti a rovnaké pocity sa dostavia aj po nastúpení do interiéru.

 

Interiér automobilu je výrazný nadštandard a pokojne sa môže porovnávať s vozidlami, ktoré sú exportované z Nemecka. Hodnota interiéru je podmienená kvalitnými materiálmi, ktoré sú zväčša matné a mäkké, na dotyk veľmi príjemné. Ergonomický dizajn pripravený pre vodiča umožňuje naplno sa venovať riadeniu bez zbytočných rušivých prvkov, skvelý volant s ideálnymi rozmermi považujeme za nesmierne vydarený a aj napriek atypicky koncipovanej stredovej konzole s displejom máme z interiéru veľmi dobrý dojem.

 

Jazdné vlastnosti sú také, aké by ste očakávali od veľkého SUV. Občas je cítiť, že šoférujete obrovský stroj s dĺžkou 4,7 metra a celkovou hmotnosťou niečo vyše 2,5 tony (pohotovostná hmotnosť je 1 806 kg), nebránime sa priamemu porovnaniu s tým, čo sme cítili za volantom Mercedes-Benz GLE. Santa Fe je loď a podobnosť interiéru s takým hatchbackom i30 vie veľmi zavádzať.

 

Oceňujeme vysoký posed, kvalitné sedenie vpredu i vzadu, praktické detaily v interiéri a v batožinovom priestore i prehľadnosť multimediálno-servisno-informačného systému zobrazujúceho sa na centrálnom displeji, ktorý umožňuje dokonca aj split-screen režim.

 

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Pri variante Sport sa zmenilo 25% všetkého

Generačná modernizácia modelu Santa Fe možno nie je tak viditeľná, po technickej stránke však obsiahla početné inovácie. Podľa automobilky Hyundai sa generačne vymenilo a prepracovalo až 25 percent z celkového počtu komponentov, čo predstavuje počet asi 350. Tento údaj je platný pre model s prívlastkom Sport, ktorý má za cieľ osloviť aj náročnejšiu klientelu.

 

Hyundai Santa Fe sa na Slovensku predáva len s dvomi motormi, 2.0 CRDi a 2.2 CRDi VGT. Oba motory sú vznetové (naftové), štvorvalcové radové a ponúkajú maximálne výkony 110 a 147 kW. Oba varianty podporujú Common Rail, majú krútiaci moment cez 400 Nm (2,2 má 440 Nm) a ich spotreba sa pohybuje v rozmedzí 5,3 až 7,8 litrov na 100 km jazdy.

 

Dnes sa dá nový Santa Fe zakúpiť od 34 990 eur, pričom za túto cenu zákazník dostane aj záruku 12 rokov na neprehrdzavenie karosérie a 5 rokov záruky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Servisný interval je 30-tisíc kilometrov alebo 24 mesiacov, prevádzka vozidla by teda z hľadiska servisovania mala byť v norme.

 

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

Hyundai Santa Fe (ročník 2017)

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »