Ľudia a sociálne siete

Instagram sa stáva novou formou podnikania

Ráno vstať bez zvonenia budíka a nikam sa neponáhľať. Jedinou úlohou majiteľov známych profilov je, aby počas dňa pridali zopár pekných fotiek na Instagram. Teda, to si aspoň myslíme my, osoby, ktoré sledujeme sociálne siete a ľudí na nich. Instagram ľudí inšpiruje a motivuje Viesť úspešný verejný profil je niečo podobné, ako byť majiteľom podniku. Je… Prečítať celé
Vydané 29. apríla 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Ráno vstať bez zvonenia budíka a nikam sa neponáhľať. Jedinou úlohou majiteľov známych profilov je, aby počas dňa pridali zopár pekných fotiek na Instagram. Teda, to si aspoň myslíme my, osoby, ktoré sledujeme sociálne siete a ľudí na nich.

Instagram ľudí inšpiruje a motivuje

Viesť úspešný verejný profil je niečo podobné, ako byť majiteľom podniku. Je nevyhnutné, aby človek neustále prinášal niečo nové a dbal nato, aby profil sledovateľov bavil. Ak sa ľuďom prestane páčiť obsah, ktorý influencer zdieľa, jednoducho ho môžu jedným kliknutím prestať sledovať.

Rovnako býva problémom, ak človek na svojom účte mierne pozmení kontext, ktorý zdieľa. Ak sa daný obsah ľuďom nebude páčiť, influencer môže o sledovateľov ľahko prísť.

„Mať známy verejný profil a veľa sledovateľov, to so sebou nesie veľkú vlnu zodpovednosti. Tí ľudia ma začali sledovať kvôli tomu, že sa im páči, čo zdieľam. Prostredníctvom fotografií im musím zlepšiť náladu, taktiež ich takto motivujem a inšpirujem,“ hovorí známa influencerka.

Sociálne siete ľudí inšpirujú a do istej miery môžu ovplyvňovať ich životy. Preto je dôležité, aby si človek starostlivo vyberal, o čo sa s ľuďmi na Instagrame podelí a čo si radšej ponechá v tajnosti. Influencerka dodáva, že je niekedy ťažké, zachovať si súkromie, ak človek verejne vystupuje.

Aký koncept prinášať na Instagram? Najlepšie niečo, čo bude vedieť ľudí zaujať. Fotografia: pixabay.com

INZERCIA

Nepríjemné komentáre sú súčasťou tejto práce

Ísť s kožou na trh a verejne sa prezentovať, to nemusí byť vždy jednoduché. Dennodenne sa stretávať s chválou a inšpirovať ľudí, je fajn. Čo ak nás ale sledovatelia zavalia vlnou kritiky, ktorá vie byť niekedy naozaj krutá?

Ľudia sú rôzni. Nie všetci sledujú profily na sociánych sieťach kvôli tomu, že sa im páči to, čo sa na nich zdieľa. Nájde sa veľa takých, ktorí prostredníctvom internetu šíria poriadne nepríjemné komentáre a kritiku.

„Keď sa pod mojimi príspevkami objavili prvé komentáre, ktoré boli plné vulgarizmov, priznám sa, že mi nebolo všetko jedno. Časom som sa však naučila, že si nemôžem všetko pripúšťať k telu. Na internete dokáže napísať ktokoľvek čokoľvek. Títo ľudia si možno ani neuvedomujú, ako ich slová dokážu ublížiť,“ dodáva majiteľka úspešného profilu.

Negatívne komentáre rovno vymazáva. Rovnako sa to týka nepríjemných správ, ktoré sa niekedy objavia v jej e-mailovej schránke. Ako sama hovorí, voči deštruktívnej kritike sa človek po čase stane odolný a prestane sa ňou zaoberať.

Ak chceme na sociálnych sieťach vystupovať v pozitívnom svetle, je dôležité prijímať objektívnu kritiku. Každá dobrá rada od sledovateľa alebo skúsenejšieho influencera vie človeka posunúť vpred.

„Samozrejme, ak mi niekto zanechá komentár obsahujúci konštruktívnu kritiku, som zaň veľmi vďačná. Jedine tak sa vo svojej práci dokážem zlepšovať,“ dopĺňa.

Ako sa stať úspešným na sociálnej sieti Instagram?

Instagram je v súčasnosti zahrnutý úspešnými profilmi, ktoré ľudia sledujú a inšpirujú sa nimi. O to ťažšie je prísť s niečím novým, čo by ešte ľudí vedelo zaujať.

Ak chce človek preraziť na sociálnej sieti, je dôležité, aby prišiel s niečím vlastným. Je potrebné prezentovať na Instagrame seba a svoju autentickosť. Jedine ak vieme, čo chceme, dokážeme byť úspešnými. A pokiaľ to robíme dobre, sledovatelia prídu samí.

So zvyšujúcim sa počtom sledovateľov prídu aj prvé spolupráce, vďaka čomu sa dá na sociálnej sieti slušne zarobiť. Dôležité je nájsť správny balans medzi tým, čo reklamujeme a príspevkami, ktoré chceme zdieľať bez toho, aby nám zato niekto platil.

Veľa influencerov, ktorí na sociálnej sieti prerazia, začnú spolupracovať s firmami a propagovať ich výrobky. V mnohých prípadoch tomu prepadnú tak, že sa z ich profilu stane reklamný banner. Ľudí po čase prestane baviť sledovať len propagáciu produktov a tak profily prestávajú sledovať.

„Vždy si musíme vyberať, s kým chceme spolupracovať a akú ponuky radšej odmietneme. Rozhodne neodporúčam začínajúcim influencerom, aby propagovali produkty, ktoré nesúvisia s ich profilom a s tým, čím sa na sociálnej sieti snažia inšpirovať,“ radí influencerka.

Ak sa na profile, ktorý sa venuje kráse a kozmetike objaví reklama na nátierku na chleba, asi to veľa ľudí nezaujme. V lepšom prípade to človek odignoruje, v horšom zanechá kritický komentár a prestane danú osobu sledovať.

Instagramom sa môžete živiť kdekoľvek a kedykoľvek. To je jedna z výhod tejto práce. Fotografia: pixabay.com

Instagram je novodobá forma podnikania

Pojem influencerstvo je novodobou formou podnikania, rovnako ako sa z influencera postupne stáva bežná profesia.

Dobrý influencer musí byť kreatívny človek, ktorý vie na verejnosti zaujať. Zároveň musí takáto osoba neustále prinášať niečo novéinšpirovať ostatných ľudí.

Človek by mal taktiež vedieť vystupovať v spoločnosti a mal by sa jednoducho vyrovnávať s kritikou, keďže ľudia na sociálnych sieťach vedia byť niekedy krutí. Táto profesia sa pre niekoho javí ako práca snov, no rozhodne ju nedokáže robiť každý. Úskalí, ktoré so sebou prináša, totiž nie je málo.

Titulná fotografia: pixabay.com

Pokračujte na ďalší príspevok »