Mercedes-AMG odhalil najvýkonnejší benzínový štvorvalec na svete v ostrých modeloch A 45 a CLA 45
Trieda A a od nej odvodené CLA-čko bolo možné doposiaľ kúpiť maximálne v 35-kových verziách, ktorých podstatou je 2-litový benzínový agregát s výkonom 306 koní. Po novom sa ale veci menia a to dramatickým spôsobom.
O slovo sa totiž hlásia dve nové vrcholné verzie z Affalterbachu, pričom ta silnejšia zastupuje vôbec najvýkonnejší benzínový štvorvalec na svete v sériovom aute. Reč je o modeloch Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ a CLA 45 S 4Matic+.
Pod ich prednou kapotou si miesto našiel nový benzínový dvojliter M139. Oproti predchodcovi je otočený o 180 stupňov, tým pádom sanie je umiestnené vpredu, zatiaľ čo výfukové zvody a turbodúchadlo vzadu. Odozva na plyn má byť teda ešte rýchlejšia a plynulejšia. Zväčšené boli zároveň výfukové ventily, pričom dvojstupňové vstrekovanie paliva je teraz až na úrovni 200 barov. 160-kilogramový motor dopuje turbodúchadlo s technológiou Twin-scroll a naďalej platí aj to, že jednotka bude vyrábaná v zmysle hesla “One Man, One Engine”.
Dychberúce parametre
V „základných“ vyhotoveniach (A 45 4Matic+ a CLA 45 4Matic+) je agregát naladený na výkon 285 kW / 387 koní a 480 Nm, avšak S-kové modely (A 45 S 4Matic+ a CLA 45 S 4Matic+) s disponujú výkonom až 310 kW / 421 koní a 500 Nm (5 000 – 5 250 ot./min). Štandardom je nový 8-stupňový automat AMG Speedshift DCT, športový podvozok AMG Ride Control a pohon 4Matic+. Zaujímavosťou je, že k dispozícii bude tzv. Drift Mode – sila bude putovať výhradne na zadnú nápravu.
Zatiaľ bližšie informácie o funkcionalite systému nepoznáme, určite sa ich ale skôr či neskôr dozvieme, keďže kompaktné modely od Mercedesu majú primárne poháňanú prednú nápravu, takže nad týmto riešením visí niekoľko otáznikov. Zrýchlenie noviniek je pozoruhodné. A 45 S 4Matic+ dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 3,9 sekundy, čo je teritórium niekdajších superšportov. Karosársky variant CLA 45 S 4Matic+ a 387-koňové A 45 4Matic+ túto disciplínu zvládnu za rovné 4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 270 km/h.
Agresívny exteriér a nadčasový interiér
Dizajn noviniek vychádza zo súčasných modelov kompaktnej triedy. Ich spoločným znakom sú agresívnejšie nárazníky, širšie blatníky (zväčšil sa rozchod kolies), až 4 koncovky výfuku (až 90 mm) a napokon Panamericana Grill, teda maska s vertikálnymi lamelami. Ponuka sa rozšírila o nové 19″ AMG disky, automobilka okrem toho hovorí aj o väčších a ešte účinnejších brzdách.
Interiér je okorenený o výrazne prešívanie, športové škrupinové sedadlá, športový polep/dekóry a nový, zospodu zrezaný volant s multifunčknými tlačidlami. Kokpit si zachováva svoju mimoriadne modernú architektúru – pointou je futuristický dizajn, dve 10,25″ obrazovky a revolučný infotainment MBUX s prvkami rozšírenej reality a ovládaním hlasom (zatiaľ slovenská lokalizácia chýba, česká je už k dispozícií). Cenové relácie najvýkonnejších 45-kových verzií zatiaľ stanovené na našom trhu neboli.