Auto
Mercedes-Benz predstavuje robustné elektrické terénne SUV EQC 4 × 4²
Po monštruóznom G 4×4² prichádza na rad aj na elektrickú Triedu EQC.
Americká automobilka s názvom Rivian iba nedávno avizovala svoje elektrické terénne pick-upy R1T a SUV-čka R1S, ktoré označila ako dobrodružné vozidlá. Lenže aj Mercedes-Benz je doma ako v teréne, tak vo svete elektrických áut, a tak pripravil pozoruhodný projekt: EQC 4 × 4²
EQC 4 × 4² vyvinul ako „jednorazové“ vozidlo medzirezortný tím pod vývojovým inžinierom Jürgenom Eberlem.
Jazdí s viac ako dvojnásobne vysokým podvozkom v porovnaní s produkčnou verziou a je dokonca ešte vyšší ako ten v Triede G.
Spoločnosť Mercedes-Benz pritom pre svoje elektrické vozidlo využila režimy jazdy v teréne známe zo svojich modelov GLC:
Preprogramované programy jazdy v teréne využívajú vysokovýkonnú logiku súčasných modelov GLC. Napríklad pomocou cielených zásahov do bŕzd to umožňuje vylepšenú krivku krútiaceho momentu pri rozjazde na voľnej zemi. V kombinácii s pneumatikami s rozmerom 285/50 R 20 to vedie k pôsobivej istote v teréne. Nápadný vizuálny vzhľad završuje matný lak karosérie v šedej farbe a čierne podbehy.
Takto vyzerajú špecifikácie svetlej výšky v porovnaní so štandardným EQC:
EQC 4 × 4 ² (štúdia)
EQC 400 4MATIC (štandard)
Nájazdový uhol
Stupne
31.8
20.6
Prejazdový uhol
Stupne
33.0
20.0
Zjazdový uhol
Stupne
24.2
11.6
Svetlá výška
mm
293
140
Hĺbka brodenia
mm
400
250
Prepracovali tiež akustický systém pre terénnu verziu vozidla. Ovplyvňujú ho rôzne parametre, ako napríklad poloha plynového pedálu, rýchlosť alebo rýchlosť rekuperácie energie. Táto technológia využíva inteligentné algoritmy návrhu zvuku na výpočet zvukov vychádzajúcich zo zosilňovača zvukového systému v reálnom čase a vnútorných reproduktorov na ich reprodukciu.
Automobilka bližšie neuvádza, do akej miery majú tieto vylepšenia vplyv na energetickú spotrebu vozidla, no očakávame, že budú výrazné. V prípade konceptu ako je tento to však asi nikoho ani nezaujíma.
Otázka, ktorá nás viac trápi, je sa týka unikátnosti tohto exempláru. Nebude sa vyrábať ako jeden z variantov Triedy EQC – v našich podmienkach by si toto vozidlo asi nikto nekúpil, ale kdesi v USA, Rusku či v Arabských emirátoch by nepochybne našiel svojich priaznivcov ochotných zaplatiť niekoľko desiatok tisíc eur, rubľov a dolárov navyše