Mercedes-Benz sa stal terčom veľkej kritiky za zdanlivo normálny príspevok na Twitteri
Popis k fotkám červeného AMG-čka nezobrala verejnosť pozitívne.
Automobilové značky sú na sociálnych sieťach aktívnejšie než kedykoľvek predtým, ostatne, ide o veľmi účinnú reklamu, ktorá dokáže zacieliť na obrovské masy ľudí. Výrobcovia tak vo veľkom prezentujú svoje modely a všakovakými spôsobmi sa snažia zaujať užívateľov internetu. Z času na čas sa pritom stane, že jednotlivé príspevky zaznamenajú veľký úspech a šíria sa svetom nezadržateľnou rýchlosťou, inokedy zas vyvolajú búrlivú diskusiu či kritiku. Práve druhá situácia sa odohrala na oficiálnom profile značky Mercedes-Benz na Twitteri, kde sa zdanlivo nevinný post s fotografiami stal terčom kritiky.
Podstatou príspevku bol atraktívne nakonfigurovaný Mercedes-AMG GLA 45 4Matic vo výraznej červenej farbe, ktorý automobilka prezentovala so slovami, že i keď je leto veľmi teplé, AMG rozpáli s pálivým červeným lakom veci ešte viac. Na tom na prvý pohľad nie je nič zlé, ostatne, leto naozaj teplé je a obdobne výkonné auto s obdobne výrazným červeným lakom zväčša naozaj pôsobí “pekelne”.
Lenže, dnes žijeme v dobe, kedy sa témou číslo jeden stávajú environmentálne problémy a s tým súvisiaca snaha o znižovanie emisií. V tomto kontexte sa zrazu našla skupina ľudí, ktorá obvinila automobilku za nevhodnú narážku na súčasný stav globálnej klímy. Samozrejme, takýto úmysel automobilka zďaleka nemala, niektorí jej sledovatelia však za príspevkom vidia problém a dali jej to patrične najavo.
Automobilka napokon po tlaku vydala vyjadrenie, kde sa verejne ospravedlnila za príspevok so slovami, že to zrovna nebola ich najlepšia hodina. Zároveň značka dodala, že neustále pracuje na transformácii jej flotily aut, keďže jej cieľom je CO2 neutrálna mobilita. Celú situáciu tak možno považovať za trochu nepochopiteľnú, nakoľko obsah príspevku naozaj nebol absolútne kritický či nevhodný a ospravedlnenie vyznieva až bizarne. Žiaľ, na dnešné pomery však status mohol byť pre niekoho nešťastne interpretovaný, preto automobilka svoje počínanie na sociálnej sieti zobrala späť a označila za krok vedľa.