AUTO
Najlepší Renault Megane všetkých čias mieri do predaja
Populárny francúzsky model sa dočkal estetických i funkčných inovácií, je tak lepší ako kedykoľvek predtým.
Renault Megane sa predáva už od roku 1995 a za roky si vybudoval uznanie všetkých, vrátane tých, ktorým francúzske auta veľmi sympatické nie sú. Aktuálna generácia sa teraz dočkala estetického i funkčného faceliftu, ktorý sa postupne prejaví vo všetkých predávaných modeloch: hatchback, sedan GranCoupe a kombi, vrátane hothatchov R.S. a R.S. Trophy. Zatiaľ však výrobca propaguje iba verzie postavené na hatchbacku.
Novinkou je, že línia výbavy GT Line sa mení na R.S. Line a hatchback a kombi sa budú ponúkať aj vo verzii plug-in hybrid s elektrickým dojazdom 50 až 65 kilometrov. Vďačiť za to bude trakčnému akumulátoru s maximálnou kapacitou 9,8 kWh a tiež technológii pohonu E-TECH, pri ktorého vývoji Renault zaregistroval 150 nových patentov. „Využíva komponenty navrhnuté v rámci Aliancie, ako napríklad benzínový motor novej generácie s objemom 1,6 l, štvorvalec s dvoma elektromotormi a inovatívnu multimódovú prevodovku. Táto prevodovka bez spojky má vynikajúcu účinnosť a sotva viditeľné zmeny prevodových stupňov“, uvádza Renault vo svojej oficiálnej správe.
Po estetickej stránke si Megane zachováva svoj charakter a vizuálnu robustnosť predných partií, tie sú po novom o niečo uhladenejšie a grafika svetlometov čistejšia vďaka použitiu Pure Vision LED. Zadné partie sú takisto zmenené iba mierne, v prvom rade si všimnete grafiku a vyhotovenie zadných svetiel, ktoré po novom splýva s karosériou.
V interiéri je pre vodiča pripravený digitálny prístrojový panel s novými 9,3-palcovou obrazovkou a 10,2-palcovými displejom zobrazujúcim systém Renault EASY LINK. Po technologickej stránke sa z Meganu stáva auto schopné autonómnej jazdy druhej úrovne, pre tento účel využíva funkcie Asistent pre jazdu na diaľnici a v dopravných kolónach.
Nový Mégane R.S. bol vynovený a používa rad so zameraním na jediný turbokompresor s výkonom 300 kW (220 kW) s turbodúchadlom s priamym vstrekovaním ako vo verzii TROPHY. Tento motor, výsledok synergií Aliancie, je tiež uvedený na Alpine A110. Krútiaci moment sa zvyšuje na 420 Nm (+30 Nm) s prevodovkou EDC a na 400 Nm s manuálnou prevodovkou. Tento nárast výkonu vedie k lepšiemu zrýchleniu aj pri vysokých otáčkach, zatiaľ čo krútiaci moment – jeden z najlepších v tejto kategórii – prináša nové potešenie a pôžitok z jazdy.
Podvozok Sport 4CONTROL ponúka maximálnu agilnosť a stabilitu pri rýchlych zákrutách. Nový R.S. Monitor zobrazuje množstvo parametrov vozidla v reálnom čase.
Nový Mégane R.S. TROPHY so svojim vysokým výkonom je určený pre pretekársku trať. Vyniká predovšetkým exkluzívnym Cup podvozkom v kombinácii s 1,8 preplňovaným motorom s výkonom 300 koní. Cup podvozok je vybavený mechanickým diferenciálom Torsen® s obmedzeným sklzom, ktorý dáva vozidlu výhodu v zákrute a pri trakcii na výjazdoch z rohu. Vyznačuje sa tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť sa zvýšila o 25 %, respektíve 30 %, ako aj rozperou s nastavením o 10 % vyšším v porovnaní s Mégane R.S.
Spustenie predaja
Nový Renault Megane bude na slovenský trh uvedený v lete a ceny by sa nemali zásadne líšiť od tých súčasných. Samozrejme, pri verzii plug-in hybrid bude potreba priplatenia si prirodzená, malo by sa však stále jednať o jeden z najdostupnejších PHEV automobilov svojej kategórie a triedy.