Nové BMW radu 5 siahlo na automobilový Olymp

Časy, keď sa na BMW radu 5 pozeralo ako na extravagantný sedan vyššej strednej triedy, sú už dávno preč. Dizajnérsky úlet Davida Arcangeliho vystriedala v modelovom roku 2010 uhladenejšia estetika Adriana van Hooydonka a v nej pokračuje aj generácia nového radu 5 s interným označením G30. Výrazne sa pritom opiera o kľúčové dizajnové princípy, ktoré… Prečítať celé
Vydané 9. mája 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Časy, keď sa na BMW radu 5 pozeralo ako na extravagantný sedan vyššej strednej triedy, sú už dávno preč. Dizajnérsky úlet Davida Arcangeliho vystriedala v modelovom roku 2010 uhladenejšia estetika Adriana van Hooydonka a v nej pokračuje aj generácia nového radu 5 s interným označením G30. Výrazne sa pritom opiera o kľúčové dizajnové princípy, ktoré automobilka predviedla v najnovšej limuzíne radu 7. Netrénované oko si dokonca môže tieto dva automobily ľahko popliesť, tak veľmi sa podobajú.

 

Vodič so skúsenosťou s vozidlami BMW istotne nebude z interiéru šokovaný, pretože zmeny sú predovšetkým evolučné a prirodzené. Inováciou prešli volant, stredová konzola s displejom a tiež palubný počítač. Všetko je ale tam, kde aj pred rokmi, páka automatickej prevodovky si ponechala príťažlivý moderný tvar – okamžite cítime, že sedíme v BMW.

 

BMW radu 5 (2017)

BMW radu 5 (2017)

Za všetky vychytávky v interiéri spomenieme audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound, klimatizáciu Ambient Air s funkciami ionizácie vzduchu a rozptyľovania vôní pomocou/zo špeciálnych zásobníkov pred spolujazdcom, prvotriedne odhlučnenie, multimediálne rozhranie Professional s DVD prehrávačom na zadných sedadlách, rozhranie systému iDrive s 10-palcovým dotykovým displejom, masážne sedadlá či rozptýlené osvetlenie v interiéri. Je však toho oveľa viac, čo BMW vtesnalo do necelých piatich štvorcových metrov sedanu a kombi.

Pre vodiča sú najpodstatnejšie jazdné vlastnosti a bezpečnosť, ktorá v prípade modelovej triedy 5 siaha na pomyslený Olymp; to však platí o celom vozidle. Vo veľkej miere k celkovej bezpečnosti prispieva plne grafický head-up displej, ovládanie prostredia iDrive gestami ruky a moderný/pokrokový hlasový systém Intelligent Voice Assistant, hoci zatiaľ bez podpory slovenčiny. Nemožno obísť ani funkcie aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu, aktívnu ochranu pred bočnou kolíziou s automatickým núdzovým brzdením a automatický vyhýbací manéver. Ako uvádza BMW, vozidlo uskutoční vyhýbanie, iba ak senzory zaznamenajú dostatočný voľný priestor pre plánovaný manéver. Je to však mimoriadny technologický prelom v aktívnej bezpečnosti automobilov, ktorý má potenciál doslova zachraňovať životy.

INZERCIA

 

BMW radu 5 (2017)

BMW radu 5 (2017)

Vďaka odľahčenej konštrukcii Efficient Lightweight váži novinka v porovnaní s predchodcom až o 100 kilogramov menej, má vyrovnaný pomer zaťaženia náprav a integrované aktívne riadenie je skombinované aj s pohonom xDrive. Kuriozitou je, že dvere majú iba 6kg aj s pántmi, čo je skoro neuveriteľné. Nápravy disponujú 5-prvkovým zavesením, dvojitými priečnymi ramenami a rázvor náprav sa zväčšil na 2975 milimetrov. Rozchod kolies vpredu je 1605 mm, vzadu ešte o tri milimetre viac. Štandardne je vozidlo postavené na 17-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 20-palcové.

 

BMW radu 5 (2017)

BMW radu 5 (2017)

Nový rad 5 vždy predstavoval to najlepšie, čo dokáže automobilka ponúknuť, a je tomu tak aj dnes. Je ideálnym skĺbením nadštandardného komfortu, športových jazdných vlastností a integrácie vyspelej technológie. Rozdiely medzi limuzínami a vyššími sedanmi sa stále zmenšujú a sedan (a už aj kombi) radu 5 možno vybaviť tak, že s nadhľadom prekoná limuzíny.

 

 

BMW radu 5 (2017)

BMW radu 5 (2017)

 

Pokračujte na ďalší príspevok »