Nové umelecké d(i)elo od Pagani váži len 1 217 kilogramov a disponuje výkonom až 810 koní
Talianska automobilka predstavuje Huayru BC bez strechy,
Značka Pagani odjakživa šokuje svet svojimi exkluzívnymi kúskami, ktoré prakticky vždy stelesňujú umelecké dielo na kolesách. Inak tomu nie je ani v prípade práve predstavenej chuťovky pod názvom Huayra Roadster BC. Tu môžeme právom označiť za azda to najúchvatnejšie, čo taliansky výrobca kedy vyprodukoval, a to nielen po vizuálnej, ale aj technickej stránke.
Srdcom novinky je 6-litrový agregát V12 z dielne AMG, ktorý disponuje výkonom až neuveriteľných 596 kW / 810 koní a krútiacim momentom 1 050 Nm. Oproti staršiemu BC-čku so strechou tak technici vydolovali z benzínového dvanásťvalca ďalších približne 10 koní navyše. Za úpravami stoja, okrem iného, nové turbodúchadlá, štyri chladiče či vylepšené sanie. Ako je zvykom, sila putuje výhradne na zadné kolesá, a to prostredníctvom 7-stupňovej sekvenčnej prevodovky Xtrac.
Aby toho nebolo málo, informovať musíme aj o tom, že váha značne odľahčeného Roadstera je len 1 217 kilogramov, čo dáva v kontexte s vyše 800-koňovým dvanásťvalcom nový rozmer.
V tejto chvíli automobilka síce neudáva presný údaj o akcelerácii, po vzore karosárskej verzie kupé by sme mali byť opäť svedkami zrýchlenia z 0 na 100 km/h za približne 2,5 sekundy. K dosiahnutiu takýchto výsledkom bolo nepochybne potrebné zapracovať na aerodynamike a karosérii. Tá je teda značne vyšperkovaná, i keď na pohľad si zachováva svoje charakteristické črty. Prevažne trojfarebný exteriér počíta s novým spliterom, bočnými prahmi, zadným difúzorom, skutočne rozmerným krídlom, viacerými postrannými „krídelkami“ a aerodynamickými časťami, ktoré plnia dôležitú úlohu.
Všetky jednotlivé prvky sú vyrobené z kombinácie uhlíkových vlákien, titánu a kompozitného materiálu, čím nielenže došlo k ubýtku hmotnosti, ale aj zlepšeniu tuhosti o vyše 20%. Nové sú podstatne ľahšie kované disky, špeciálne karbón-keramické brzdy Brembo alebo titánový výfukový systém, teda detaily, ktoré veľkou mierou priložili ruku k celkovému odľahčeniu.
Mimochodom, Roadster BC má až 6 koncoviek výfuku – 4 už tradične umiestnené uprostred a 2 skryté v rámci difúzora. O obutie sa bude starať dvojica pneumatík – štandardne pôjde o kúsky Pirelli P Zero Corsa o veľkosti R20, za príplatok sú to Pirelli P Zero Trofeo R.
Interiér je naďalej výsledkom dôkladne vycibrenej práce, najmä ak si všimneme viacero odhalených detailov odkrývajúcich mechanické riešenia. Nové sú ešte športovejšie sedadlá, karbónové detaily, početné použitie Alcantary a to všetko je zabalené do hnedo-červeného kabátu. Záverom dodajme, že Pagani má v pláne vyrobiť len 40 exemplárov, každý z nich bude pritom stáť približne 3 milióny €.