Nové umelecké d(i)elo od Pagani váži len 1 217 kilogramov a disponuje výkonom až 810 koní

Talianska automobilka predstavuje Huayru BC bez strechy,
Vydané 8. augusta 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Značka Pagani odjakživa šokuje svet svojimi exkluzívnymi kúskami, ktoré prakticky vždy stelesňujú umelecké dielo na kolesách. Inak tomu nie je ani v prípade práve predstavenej chuťovky pod názvom Huayra Roadster BC. Tu môžeme právom označiť za azda to najúchvatnejšie, čo taliansky výrobca kedy vyprodukoval, a to nielen po vizuálnej, ale aj technickej stránke.

Srdcom novinky je 6-litrový agregát V12 z dielne AMG, ktorý disponuje výkonom až neuveriteľných 596 kW / 810 koní a krútiacim momentom 1 050 Nm. Oproti staršiemu BC-čku so strechou tak technici vydolovali z benzínového dvanásťvalca ďalších približne 10 koní navyše. Za úpravami stoja, okrem iného, nové turbodúchadlá, štyri chladiče či vylepšené sanie. Ako je zvykom, sila putuje výhradne na zadné kolesá, a to prostredníctvom 7-stupňovej sekvenčnej prevodovky Xtrac.

Aby toho nebolo málo, informovať musíme aj o tom, že váha značne odľahčeného Roadstera je len 1 217 kilogramov, čo dáva v kontexte s vyše 800-koňovým dvanásťvalcom nový rozmer.

V tejto chvíli automobilka síce neudáva presný údaj o akcelerácii, po vzore karosárskej verzie kupé by sme mali byť opäť svedkami zrýchlenia z 0 na 100 km/h za približne 2,5 sekundy. K dosiahnutiu takýchto výsledkom bolo nepochybne potrebné zapracovať na aerodynamike a karosérii. Tá je teda značne vyšperkovaná, i keď na pohľad si zachováva svoje charakteristické črty. Prevažne trojfarebný exteriér počíta s novým spliterom, bočnými prahmi, zadným difúzorom, skutočne rozmerným krídlom, viacerými postrannými „krídelkami“ a aerodynamickými časťami, ktoré plnia dôležitú úlohu.

Všetky jednotlivé prvky sú vyrobené z kombinácie uhlíkových vlákien, titánu a kompozitného materiálu, čím nielenže došlo k ubýtku hmotnosti, ale aj zlepšeniu tuhosti o vyše 20%. Nové sú podstatne ľahšie kované disky, špeciálne karbón-keramické brzdy Brembo alebo titánový výfukový systém, teda detaily, ktoré veľkou mierou priložili ruku k celkovému odľahčeniu.

INZERCIA

Mimochodom, Roadster BC má až 6 koncoviek výfuku – 4 už tradične umiestnené uprostred a 2 skryté v rámci difúzora. O obutie sa bude starať dvojica pneumatík – štandardne pôjde o kúsky Pirelli P Zero Corsa o veľkosti R20, za príplatok sú to Pirelli P Zero Trofeo R.

Interiér je naďalej výsledkom dôkladne vycibrenej práce, najmä ak si všimneme viacero odhalených detailov odkrývajúcich mechanické riešenia. Nové sú ešte športovejšie sedadlá, karbónové detaily, početné použitie Alcantary a to všetko je zabalené do hnedo-červeného kabátu. Záverom dodajme, že Pagani má v pláne vyrobiť len 40 exemplárov, každý z nich bude pritom stáť približne 3 milióny €.

    

Pokračujte na ďalší príspevok »