Technologické trendy

Novinky v SEO: Čomu sa vyhnúť v roku 2021?

Od usporiadania výsledkov vyhľadávania okolo pandémie v boji proti dezinformáciám až po aktualizáciu organických výsledkov (Google Featured Snippets). V oblasti SEO prišlo k mnohým zmenám, vďaka ktorým sme všetci marketéri v konštantnom napätí, s akou novinkou príde Google na trh. Nie je to samozrejme nič nové a môžeme očakávať neustále sa rozvíjajúce podmienky vo vyhľadávaní…. Prečítať celé
Vydané 19. apríla 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Copywriter, freelancer a zabávač vo voľnom čase Košice | Slovensko

Od usporiadania výsledkov vyhľadávania okolo pandémie v boji proti dezinformáciám až po aktualizáciu organických výsledkov (Google Featured Snippets). V oblasti SEO prišlo k mnohým zmenám, vďaka ktorým sme všetci marketéri v konštantnom napätí, s akou novinkou príde Google na trh.

Nie je to samozrejme nič nové a môžeme očakávať neustále sa rozvíjajúce podmienky vo vyhľadávaní. Tento rok ale vyzerá byť obzvlášť špeciálny z hľadiska SEO. Čo nás teda ešte čaká v najbližších mesiacoch?

Branding v SEO

Okrem aktualizácie výkonnostných metrík chce Google pri prechode do nového roka merať silu vašej značky. Zatiaľ čo technologický gigant predstavil túto iniciatívu ako E-A-T (expertíza, autorita a dôvera) už v aktualizácii algoritmu z roku 2018, dôležitosť týchto signálov bude v novom roku naďalej rásť.

Čo má E-A-T spoločné s vašou značkou a prečo je to dôležité pre SEO? Google sa chce zamerať na expertízu, autoritu a dôveryhodnosť spojenú s vašou značkou a podľa toho zoradiť vaše webové stránky do výsledkov vyhľadávania.

Google zisťuje silu vašej značky na vašom vlastnom webe, ako aj na tom, čo ostatní hovoria alebo naznačujú o vašej značke. Ak sa nad tým zamyslíte, väčšinu z toho hľadáme aj v off-page SEO, čo znamená, že aktivita sa deje na iných webových stránkach.

SEO model E-A-T

Algoritmus EAT v brandingu zdroj: js-interactive.com

Vyhľadávanie hlasom

Už je to nejaké obdobie odkedy bolo vyhľadávanie hlasom na radare technologického giganta, čo sa týka SEO. Je to  čiastočne aj kvôli stavu technológie. Odvtedy Google zostavuje svoje stránky s výsledkami vyhľadávania tak, aby vyhovovali kratším výsledkom, hlavne vo forme featured snippets a polí s výsledkami. Všetko s pomocou AI a algoritmu BERT, ktoré boli predstavené koncom roka 2019.

Od príchodu pandémie Covid-19 hlasové vyhľadávanie v domácnosti prudko vzrástlo, keďže väčšina z nás trávi viac času doma. Čoraz častejšie využívame svoje inteligentné domáce zariadenia, aby nám poskytovali rýchle odpovede na naše otázky. Google pracuje na tom, aby vždy poskytol tie relevantné informácie v správny čas.

UX (používateľská skúsenosť)

Používateľská skúsenosť je metrika, ktorá má tento rok uzrieť svetlo sveta SEO. Aktualizácie UX je založená na tom, čo Google pomenúva ako zásady webových parametrov. Tá sa zameriava na metriky ako rýchlosť načítania stránky, odozva, interaktivita a to, či sa obsah pri načítaní stránky posúva alebo nie.

Stručne povedané, táto aktualizácia potvrdzuje stanovisko Google, ktoré chce vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať iba tie skutočne kvalitné obsahy. Čím lepšia je používateľská skúsenosť s webovou stránkou, tým je pravdepodobnejšie, že získa popredné priečky v algoritme vyhľadávača.

Ako sa pohybujeme už do druhého štvrťroka, internet je viac a viac preplnený blogmi a novými stránkami s obsahom. Preto je čoraz ťažšie sa umiestniť vyššie vo vyhľadávači a mnoho agentúr sa snaží nájsť spôsoby ako diverzifikovať ich dosah a typ obsahu ktorý produkujú. Infografiky sú jeden spôsob ako dosiahnuť vyššiu pozíciu, ale už aj tie boli posledné roky nadmerne využívané.

User experience v SEO

UX a UI v SEO zdroj: wame.sk

Oveľa sľubnejšou cestou pre rok 2021 sú videá. Tie môžu byť nahrané napríklad na Youtube ako samostatný obsah alebo vložené na vaše webové stránky. Tie vám pomôžu získať návštevnosť zo zobrazení na Youtube, ktorý generuje pre Google 15 miliárd dolárov. Preto je to platforma, ktorú si nemôžu dovoliť ignorovať. Tiež je dôležité podotknúť, že sú aj metriky, ktoré sa zameriavajú iba na video obsah a preto je dôležité vytvárať ho pravidelne.

Ako sa pripraviť na všetky tieto zmeny? Ako jeden z mojich tipov je určite zvýšiť rýchlosť načítania stránky. Ak chcete zistiť, či niečo z toho ovplyvňuje vašu webovú stránku, môžete vykonať audit stránky. Určite začnite robiť video obsah pravidelne, ktorý je prepojený s vaším contentom na webe.

Čo si z toho zobrať?

Google zavádza do svojich algoritmov viac ako 3600 malých zmien ročne. Pravidelne sa v tomto sektore objavujú trendy, ktoré nikto nepredpovedal. Musíte neustále držať krok s novinkami, aby ste boli vo svojej SEO hre špickoví a prečítanie článku na to nestačí. Napriek tomu som sa snažil vytvoriť tento článok čo najkomplexnejšie, aby ste boli pripravení na výzvy, ktoré vás budú čakať do konca tohto roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »