Nový Renault Mégane
Najnovšia generácia praktických hatchbackov Mégane radikálne zmenila imidž. Vozidlo, ktoré sa v priebehu rokov stalo typické aj pre slovenské cesty, je po novom výrazné, akčné, prémiové a zavďačí sa nielen mladším ročníkom. Renault Mégane je úspešný model, ktorý celé generácie poznajú ako automobil typický aj pre slovenské cesty. Dodnes predstavoval dobrý priemer v dizajne, technike… Prečítať celé
Najnovšia generácia praktických hatchbackov Mégane radikálne zmenila imidž. Vozidlo, ktoré sa v priebehu rokov stalo typické aj pre slovenské cesty, je po novom výrazné, akčné, prémiové a zavďačí sa nielen mladším ročníkom.
Renault Mégane je úspešný model, ktorý celé generácie poznajú ako automobil typický aj pre slovenské cesty. Dodnes predstavoval dobrý priemer v dizajne, technike a jazdných vlastnostiach, avšak poslednou modernizáciou vstupuje do vyššieho sveta.
Nový Mégane je viditeľne modernejší a prémiovejší ako konkurencia a práve prvý dojem je to, čo aj v automobilovom svete predáva. Tvrdí to aj šéfdizajnér exteriéru nového Mégane, Franck de Gall: „Na vysoko konkurenčnom trhu je mimoriadne dôležité, aby nový Mégane zaujal už na prvý pohľad“. Podarilo sa, Mégane má našu pozornosť i náš záujem.
Nový Mégane sa podozrivo podobá na luxusné sedany Talisman. Menej znalý pozorovateľ by si dokonca mohol myslieť, že sa pozerá na Talisman kombi. Predná maska je robustná a členitá, svedčí jej chrómové rebrovanie krytu chladiča. Predné svetlomety sú výrazným spôsobom predĺžené dennými LED pásmi, ktoré po novom tvoria typickú charakterovú črtu Renaultov. Mégane priam vytŕča z radu pre svoju excentrickosť a postmodernosť, napriek tomu si nemyslíme, že by na seba pútal negatívnu pozornosť. Nová generácia vozidla so sebou priniesla aj modernizovaný interiér. Ten pôsobí možno menej luxusne ako vonkajší dizajn, avšak prináša prepracovanú ergonómiu používania. Starší členitý stredový panel bol v príplatkovom variante nahradený rozmerným dotykovým displejom a niekoľkými mechanickými ovládacími prvkami. Za všetkým je potrebné hľadať význam, a keď sa posadíte za volant nového Mégane, na významy prídete veľmi rýchlo. Všetko v interiéri je skvelo rozmiestnené, aj veľkosti ovládačov majú tie správne rozmery. Dotykový displej reaguje na dotyky presne, citlivo a obraz je zreteľne čitateľný aj počas slnečného dňa. V štandardnej výbave tento veľký dotykový displej síce nenájdete, avšak aj v základnom variante je stredová ovládacia konzola prehľadná a funkčná.
Dnes sa nový Renault Mégane predáva v takzvanej Premiere Edition, ktorá ponúka benzínový motor Energy TCe 100 a naftový agregát motor dCi 110. Tieto motory sú podľa výrobcu ideálnym spojením radosti z jazdy a efektivity. Počas vývoja týchto motorov sa v Renaulte nechali výrazne inšpirovať športovými agregátmi, pritom kládli veľký dôraz na ich kultivovanú a úspornú prevádzku. Vďaka nim je nový Mégane skutočne akýmsi hybridom medzi praktickým automobilom, športovým vozidlom pre mladého človeka a kultivovaným dopravným prostriedkom pre náročnejšieho vodiča.
Po technickej stránke je nový Renault vyspelý automobil so širokou paletou príplatkovej výbavy. Určite by sme z tejto širokej ponuky zdôraznili denné LED svietenie Edge Light, zadné LED svetlomety, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dažďový a svetelný senzor, predné, bočné a hlavové airbagy, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS, ESC s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV či asistent rozjazdu do kopca.
Je toho priveľa, čo vie Renault ponúknuť. Je potrebné venovať väčšiu pozornosť výbave, pretože práve vďaka nej môžete mať nielen pekné, ale aj vynikajúce a funkčné vozidlo takmer bez kompromisov. Určite si však stojíme za tvrdením, že nový Mégane výrazne zatrasie trhom s hatchbackmi aj na Slovensku a dostane značku Renault aj do povedomia ľudí, ktorí doteraz zvažovali kúpu modelov od výhradne nemeckých výrobcov.