Nový Volkswagen Virtus: sedan za 11-tisíc eur pre „vyvolených“

  Značka Volkswagen pôsobí na celom svete a nie je prekvapením, keď na rôzne trhy umiestňuje rôzne automobily. Napríklad v Indii sa ponúkajú modely, ktoré v Európe nemáme šancu vidieť v žiadnom showroome, hoci by o ne zákaznícky dopyt nepochybne bol. Problémovým miestom sú, samozrejme, bezpečnostné a emisné normy, ktoré sú v Európe náročné, ale… Prečítať celé
Vydané 18. apríla 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

 

Značka Volkswagen pôsobí na celom svete a nie je prekvapením, keď na rôzne trhy umiestňuje rôzne automobily. Napríklad v Indii sa ponúkajú modely, ktoré v Európe nemáme šancu vidieť v žiadnom showroome, hoci by o ne zákaznícky dopyt nepochybne bol. Problémovým miestom sú, samozrejme, bezpečnostné a emisné normy, ktoré sú v Európe náročné, ale v Indii oveľa voľnejšie. Najmä bezpečnosť nových automobilov na indickom trhu nemožno porovnávať s tými európskymi kvôli drastickej optimalizácii nákladov.

Jedným z modelov, ktoré vyzerajú naozaj výborne, ale u nás ich v ponuke nenájdete, je Volkswagen Vento, respektíve Virtus. Jedná sa o elegantný sedan s moderným dizajnom, ktorý vychádza z nášho európskeho subkompaktného modelu Polo. Od neho si Vento/Virtus prevzal estetiku predných partií.

V súčasnosti sa v Indii sedan predával pod názvom Vento, dnes ako Virtus. Aj ten pritom vychádza z minulosti, názvy automobilov sa tu striedajú rovnako ako aj u nás. Spomínate si napríklad na niekdajšiu pôvodnú Rapidku? A ako vyzerá tá súčasná? Veď tieto automobily majú spoločný iba názov a meno výrobcu.

INZERCIA

Našincom môže „Polo sedan“ pripomínať napríklad model Jetta, sedan s krásnym vzhľadom a menšími rozmermi ako Passat.

Nová generácia, ktorá príde na miestny trh v roku 2023, bude stáť na koncernovej modulárnej platforme MQB A0, teda na tej, ktorú dnes využíva napríklad aj Škoda Scala alebo VW Polo hatchback.

Nový Volkswagen Virtus sa bude v Indii predávať prekvapivo s benzínovými turbomotormi, konkrétne s litrovým trojvalcom a 1,5-litrovým TSI. Prekvapivé je to najmä v tom kontexte, že miestny trh má svojské nároky na motorizácie automobilov a preto v showroomoch s novými automobilmi nachádzame hojné zastúpenie atmosférických motorov s nižšími výkonmi.

Cena automobilu má byť niečo vyše 800 000 indický rupií, teda v prepočte okolo 11-tisíc eur. Pre „vyvolených“ v nadpise sme uviedli preto, lebo sa jedná o indický trh a teda našinec nebude mať možnosť vozidlo si zakúpiť tradičnou cestou.

 

 

 

Volkswagen zakladá novú superlacnú automobilku

Koncern Volkswagen, pod ktorý patria automobilky ako SEAT, Škoda, Audi, Volkswagen a mnohé ďalšie, má zámer plne sa etablovať na čínskom trhu, ktorý je mimoriadne bohatý na rôznorodé automobilky s cenovo veľmi dostupnými modelmi. Ale keďže čínske autority robia Nemcom problémy, tí sa musia vynájsť a vymýšľať nové a nové spôsoby, ako si svoju časť z trhového koláča predsa len vziať.

 

Volkswagen v Číne spúšťa novú značku s názvom JETTA.

Po tom, čo automobilka premenovala značku SEAT na SOL, prichádza s úplne novou značkou s názvom JETTA. Tá má byť veľmi lacná a bude ponúkať koncernové modely v drasticky optimalizovanej podobe. Optimalizáciou v tomto prípade rozumieme znižovanie výrobných nákladov. Výber názvu JETTA nebol náhodný, automobil Volkswagen Jetta sa totiž pred rokmi stretol v Číne s veľkým obchodným úspechom, predával sa za sumu v prepočte iba 5-tisíc eur.

Nová značka JETTA bude spočiatku ponúkať výhradne dva modely: kompaktný sedan (neprekvapivo Jettu) a kompaktné SUV postavené na základoch SEAT Ateca.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »