Naživo
Nový VW TAYRON na Slovensku: Toto auto nás dostalo všetkých, VW sa opäť prekonal
Tayron je vskutku mimoriadne auto, ktoré dokonale zapĺňa medzeru medzi Tiguanom a Touaregom.
Podobne pozitívne dojmy sme mali pri prvých skúsenostiach s VW ID.7
Nový VW Tayron oficiálne na Slovensku
Spočiatku sme mali za to, že Volkswagen Tayron bude iba predĺženou verziou Tiguanu, ktorý v aktuálnej generácii prišiel o verziu Allspace. Lenže, všetko je inak.
Volkswagen Tayron nie je Tiguan Allspace, čo mieni dokázať nielen veľkorysejšou ponukou vnútorného priestoru, ale tiež estetickými odlišnosťami v interiéri aj exteriéri. Toto je jednoducho suverénne svojbytné SUV, ktoré vyplní medzeru medzi modelmi Tiguan a Touareg v modelovom portfóliu značky Volkswagen. V porovnaní s Tiguanom Allspace je dlhší štyri centimetre, čo je pre kompaktný automobil ozaj dosť.

Nový VW Tayron je už oficiálne na Slovensku. Foto: M. Viktory

Na tlačovej konferencii Milena Holweg, Head of Volkswagen Division at Porsche Slovakia, odprezentovala obchodné úspechy slovenského Volkswagenu v minulom roku. Foto: M. Viktory
Z estetického hľadiska sa teda Tayron líši od Tiguanu, hoci sa viditeľne inšpiroval aktuálnym dizajnovým manuálom značky.
Na rozdiel od Tiguanu má iný tvar predných svetlometov (môžu v nich byť svetlomety LED Plus alebo IQ.LIGHT HD Matrix odvodené od Touaregu), medzikus na hrane prednej kapoty, odlišné vyhotovenie prednej masky a tiež zadná časť sa od „krátkeho“ Tiguanu líši už na prvý pohľad.
Tvar nárazníkov sa bude líšiť aj medzi jednotlivými verziami Tayronu. Športovo ladený Tayron R-Line má na nárazníku výraznejšiu kosoštvorcovú mriežku s vysoko lesklou čiernou farbou, zatiaľ čo Tayron Elegance bude skôr konzervatívnejší. Atletický dizajn však SUV nepoprie žiadna úprava.

Zdroj: VOLKSWAGEN
Z estetického hľadiska sa teda Tayron líši od Tiguanu, hoci sa viditeľne inšpiroval aktuálnym dizajnovým manuálom značky.
Na rozdiel od Tiguanu má iný tvar predných svetlometov (môžu v nich byť svetlomety LED Plus alebo IQ.LIGHT HD Matrix odvodené od Touaregu), medzikus na hrane prednej kapoty, odlišné vyhotovenie prednej masky a tiež zadná časť sa od „krátkeho“ Tiguanu líši už na prvý pohľad.
Tvar nárazníkov sa bude líšiť aj medzi jednotlivými verziami Tayronu. Športovo ladený Tayron R-Line má na nárazníku výraznejšiu kosoštvorcovú mriežku s vysoko lesklou čiernou farbou, zatiaľ čo Tayron Elegance bude skôr konzervatívnejší. Atletický dizajn však SUV nepoprie žiadna úprava.

Nový VW Tayron je už oficiálne na Slovensku. Foto: M. Viktory

Zdroj: VOLKSWAGEN
Pohľad na profil vozidla poteší všetkých tých, ktorí preferujú klasický automobilový dizajn. Tayron nie je SUV-kupé, ale konvenčné SUV s klasickými zadnými partiami. Ide o akýsi prísľub väčšieho batožinového priestoru nad úrovňou sedadiel.
Volkswagen nešiel cestou prakticky orientovaného minimalizmu, a tak je zadná časť esteticky hodnotnejšia najmä vďaka obrovskému zadnému oknu prakticky na celú šírku vozidla, strieborným pruhom, ktorý je predĺžením lemu predných okien a plastickým tvarom zadných svetiel. Súčasťou príplatkovej výbavy modelu Tayron bude aj červeno osvetlené logo VW. Tento výrazný prvok nenachádza významnejšie uplatnenie, než zvýšenie estetickej hodnoty vozidla.
Za pozornosť stoja tiež hranaté blatníky kolies, ktoré sú nápadne veľké – zodpovedajú možnosti postaviť toto SUV na 18- až 20-palcové disky kolies.

Zdroj: VOLKSWAGEN
Tiguan, Tayron a Touareg
Volkswagen Tayron s modelovým ročníkom 2025 má dĺžku 4 770 mm, rázvor 2 791 mm, výšku 1 660 mm a šírku bez vonkajších spätných zrkadiel 1 852 mm. To znamená, že stojí práve medzi modeli Tiguan s dĺžkou 4 539 mm (rázvor 2 677 mm) a Touareg s dĺžkou 4 902 mm (rázvor 2 904 mm).
To, čo ľudí zaujíma azda najviac, je kapacita batožinového priestoru. Držte sa, Tayron ponúkne až 885-litrový kufor, ktorý možno dramaticky zväčšiť sklopením zadných sedadiel v podstate do roviny.

Zdroj: VOLKSWAGEN
Je však potrebné počítať s tým, že vo verzii plug-in hybrid a v 7-miestnej konfigurácii bude batožinový priestor menší. Kvôli trakčným akumulátorom a pre vybavenie kufra tretím radom sedadiel. Chceli by ste oboje? Aktuálne informácie poukazujú na to, že VW Tayron ako 7-miestny plug-in hybrid 4×4 k dispozícii nebude.

Zdroj: VOLKSWAGEN

Zdroj: VOLKSWAGEN
Motorizácie pripravené pre VW Tayron
Volkswagen bude ponúkať Tayron v početných motorizáciách. Na výber budú dva plug-in hybridy (eHybrid), benzínový mild hybrid (eTSI), dva benzínové motory (TSI) a dva vznetové (TDI). Všetky motory majú turbo a priame vstrekovanie paliva. Rozpätie maximálnych výkonov je vskutku veľké – od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k).
Dva motory TSI a najvýkonnejší motor TDI možno konfigurovať s pohonom 4MOTION, ostatné verzie majú poháňané predné kolesá – vrátane plug-in hybridu. Všetky verzie majú štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, Tayron teda vôbec nebude v predaji s manuálnou prevodovkou.

Zdroj: VOLKSWAGEN
Z technického hľadiska nás zaujal najmä Tayron e-Hybrid, teda plug-in hybrid. Benzínový aj elektrický pohon poháňajú predné kolesá, pričom pri plne nabitej batérii a plnej nádrži má SUV prejsť až 850 km. Trakčný akumulátor uložený vzadu má kapacitu 19,7 kWh a podporu nabíjania výkonom až 50 kW. To platí pri nabíjaní na nabíjacích staniciach, doma si s palubnou nabíjačkou auto nabijete výkonom 11 kW.
Aktuálne dáta poukazujú na to, že podľa metodiky WLTP Tayron PHEV bude schopný prejsť 100 km na jedno nabitie. V praxi by to mohlo znamenať, že toto auto budú mnohí majitelia používať prednostne ako elektromobil. Na výber budú dve verzie plug-in hybridného Tayrona – s max. výkonom 150 kW (204 k) a druhá s 200 kW (272 k).

Zdroj: VOLKSWAGEN
Slovenské ceny, motorizácie a výbavy
Očakávate astronomické ceny? Nemusíte, pretože cena pri uvedení na slovenský trh tesne podlieza magickú hranicu 40-tisíc eur.
Volskwagen Tayron ponúkne na začiatok motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a s automatickou prevodovkou so 7 prevodovými stupňami. Toto bude základ, ktorý stojí v cenníkoch už od 39 990 €. Cena je veľmi konkurencieschopne naladená, kvôli tomu, že auto je veľké a na prvé dotyky kvalitne spracované. Motor TSI Evo s touto veľkosťou prichádza automaticky s mild hybridom.
Ďalšou alternatívou bude dvojlitrové TSI, ktoré bude mať výkon posunutý na 150 kW (204 k) a bude poháňať štandardne všetky 4 kolesá. Tento dvojliter bude ale už bez akýchkoľvek elektrických doplnkov. A rovnako bez elektrických doplnkov bude aj zatiaľ vrcholná benzínová verzia dosahujúca rovnaký výkon ako má Kodiaq RS, čiže 195 kW (265 k).
Plug-in hybrid druhej generácie dosiahne dojazd až 128 km vo veľkom modeli Tayron. To znamená, že má batériu s čistou kapacitou 19,7 kWh a Brutto je to 25,7 kWh. Celkový výkon základného hybridu je 150 kW (204 k) a spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, v ktorej je ukrytý elektrický motor dosahujúci 85 kW (115 k) a 330 Nm. Ďalšou alternatívou je najvýkonnejší model celkovo. Plug-in hybrid má až 200 kW (272 k) a stále pohon prednej nápravy. Hybrid s pohonom všetkých 4 kolies by bol síce dobrou alternatívou, ale tá zatiaľ v ponuke nie je.
Dostupné budú aj naftové motory TDI. Základný výkon 110 kW (150 k) sa spolieha na pohon prednej nápravy a výkonnejší dvojliter s 142 kW (193 k) bude mať pohon všetkých 4 kolies. Už to vyzerá zaujímavo a použiteľne. Predpokladáme, že práve prevedenie s pohonom prednej nápravy bude tým najúspornejším celkovo, ak nerátame plug-in hybrid.
Ako si písali, základná cena je 39 990 € za výbavu Life. Cena je už s bonusom 2 000 €. Ak by ste chceli prevedenie Elegance, ktoré pridáva výraznejšie prvky do prednej masky a chrómové lišty okolo okien, tak sa pozeráte na 45 090 € a R-line stojí od 44 790 €.