Opel Insignia prešiel faceliftom, ktorý prináša špičkové svetlá a úspornejšie motory
Tradičný zástupca strednej triedy od automobilky Opel sa dočkal modernizácie.
Duchovný nástupca slávnej Vectry sa vo svojej 2. generácii ukázal na trhu v roku 2017, pomaly ale isto preto nadišiel čas na to, aby sa Insignia v rámci polovice životného cyklu dočkala modernizácie. Opel síce facelift svetu prvýkrát ukáže na januárovom autosalóne v Bruseli, už teraz nám ale servíruje oficiálne fotografie a informácie.
Gro dizajnových zmien sa odohralo v prednej časti, kde pozmeneným tvarom disponuje maska, nárazník aj hlavné svetlomety. Vo všeobecnosti tak platí, že čelné partie vystupujú nielen modernejšie, ale aj opticky širšie. Vzadu či z profilu sú zmeny prakticky nepatrné, automobilka ale tvrdí, ža po novom má Insignia vzbudzovať dojem, že ide o 4-dverové kupé. Decentne pozmenený nárazník dostal nové podlhovasté chrómové koncovky výfuku.
Predná časť sa ponáša viac na nedávno predstavenú Corsu, ktorá poukazuje na nové dizajnové smerovanie značky. Podstatné však je, že Matrix-LED svetlomety prešli vylepšeniami – systém IntelliLux LED sa po novom skladá z 84 LED segmentov v každom svetle, čo je zásadné zlepšenie v porovnaní s doterajším modelom, ktorý mal len 16 elementov. Vďaka kamerám majú svetlá pracovať ešte sofistikovanejšie, zároveň ale aj úspornejšie.
Do ponuky sa zaradia nové odtiene karosérie a disky kolies. Pohľadom do interiéru nedisponujeme, dá sa ale predpokladať, že vylepšeniami prejde najmä multimediálne prostredie. 7, respektíve 8” stredová obrazovka má mať kvalitnejšiu grafiku, zatiaľ čo do stredovej priehradky sa nasťahuje bezdrôtové nabíjanie telefónu.
Veľký progres majú predstavovať asistenčné a bezpečnostné systémy. Novinkou je digitálna zadná kamera a systém Rear Cross-Alert, ktorá monitoruje priestor pri cúvaní a upozorňuje vodiča na prichádzajúce vozidlá zo strán, a to na vzdialenosť približne 20 metrov.
Veľký otáznik vysí nad paletou pohonných jednotiek, nakoľko Opel uvádza, že v rámci faceliftu by malo dôjsť k nástupu úplne nových benzínových aj naftových motorov. Naskytá sa preto otázka, či už náhodou Insignia nedostane nejaký agregát z koncernu PSA, pod ktorý medzičasom prešla. To sa ale dozvieme až v priebehu nasledujúcich týždňov, isté je ale to, že vďaka týmto motorom a odľahčenej konštrukcii má byť model strednej triedy ešte úspornejší.