Peugeot 5008: MPV prekonalo svoj segment a stalo sa SUV

Meno sa nezmenilo, všetko ostatné áno. Takto začína značka Peugeot predstavenie novej generácie modelu 5008, ktorý nás zaujal hneď v prvom okamihu.   Peugeot za posledné roky predvádza skutočne dobré automobily. Či sa už posadíte za volant malého 108 alebo 508 RXH, budete sa môcť tešiť z krásneho dizajnu interiéru, kvalitných materiálov a dobrých jazdných… Prečítať celé
Vydané 9. septembra 2016 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Meno sa nezmenilo, všetko ostatné áno. Takto začína značka Peugeot predstavenie novej generácie modelu 5008, ktorý nás zaujal hneď v prvom okamihu.

 

Peugeot za posledné roky predvádza skutočne dobré automobily. Či sa už posadíte za volant malého 108 alebo 508 RXH, budete sa môcť tešiť z krásneho dizajnu interiéru, kvalitných materiálov a dobrých jazdných vlastností. Samozrejme, 508 RXH je špičkový model, ktorý sa v mnohom odlišuje od všetkých ostatných v ponuke predajcov, čomu nasvedčuje aj jeho cena štartujúca na 37 490 eur.

Na súčasnú generáciu 5008 sa pozeráme ako na prerastené MPV-čko, teda automobil určený pre rodiny. Generačná modernizácia ale znamenala výrazné zmeny, po novom sa bude tento model radiť do skupiny SUV automobilov a crossoverov. Ponúkne aj vyspelú technologickú výbavu v podobe asistenčných systémov, ktoré uľahčia každodenný život s automobilom.

 

Peugeot-5008-2017-1024-01

Peugeot-5008-2017-1024-05

INZERCIA

Možno, že v interiéri francúzske automobily strácajú na svojej emotívnosti a preferujú modernosť, vonkajší dizajn je ale úchvatný a nezameniteľný. Platí aj pre nový Peugeot 5008, ktorý v sebe kombinuje snáď všetko to, čo od vzhľadu moderného SUV-čka očakávame: robustné rozmery, vysokú svetlú výšku, dôrazný postoj, veľký batožinový priestor a zreteľne identifikovateľný dizajn prednej časti.

Zrejme najväčším prekvapením nového 5008 je jeho batožinový priestor. Päťmiestny variant ponúkne až 1080 litrov, čím sa stáva najlepším vo svojej kategórii. Aj bez sklápania sedadiel je však priestoru dostatok, v priestore pre pasažierov sa nachádza dostatok odkladacích boxov s celkovou kapacitou až 38 litrov. Aj to je niečo, čo napovedá o záujme dizajnérov o čo najefektívnejšie využitie kokpitu.

Zaujímavosťou je využitie konceptu iCockpit s možnosťou výbavy Amplify (pri variantoch GT Line a GT), ktorá je schopná cielene pôsobiť na ľudské zmysly. Doslovne a prakticky: vylepšuje svetelné podmienky a zvukové profily, spúšťa masážne funkcie sedadiel a dokonca aktivuje rozprašovať vône. K dispozícii budú vône tri, Cosmic Cuir, Aerodrive a Harmony Wood. Peugeot chce aj týmto podporiť model 5008 ako lídra svojej kategórie.

 

Peugeot-5008-2017-1024-0f

Peugeot-5008-2017-1024-13

Peugeot-5008-2017-1024-15

 

Peugeot kladie na nový model 5008 veľké nároky a má aj veľké očakávania. Tvrdí, že si pri jeho tvorbe stanovil tri základné ciele, ktoré sa bude snažiť napĺňať v nasledujcom období: mať väčší medzinárodný úspech, stať sa kvalitatívnym lídrom v C-segmente kategórie SUV a podnietiť celkový nárast značky.

 

Bohatá je najmä ponuka asistenčných systémov, medzi inými aj:

  • Automatické núdzové brzdenie (AEBS)
  • Radar vzdialenosti od nasledujúceho vozidla
  • Udržiavanie v jazdnom pruhu
  • Upozornenia na stratu ostražitosti vodiča
  • Inteligentné osvetlenie
  • Rozpoznávanie dopravných značiek
  • Adatívny tempomat aj s funkciou zastavenia (automat. prevodovka)
  • Monitor slepého uhla
  • Parkovací asistent
  • Visio Park (360° pohľad zhora)
  • Advanced Grip Control
  • Asistent zjazdu z kopca (HADC)

 

Nový Peugeot 5008 sa bude ako SUV dodávať s motormi PureTech a BlueHDi, pričom ponúkať bude priemerné zdvihové objemy 1,2 a 1,6 litra pre PureTech a 1,6 a 2,0 pre BlueHDi. Kombinovať sa budú s automatickou alebo manuálnou prevodovkou, v oboch prípadoch so šiestimi rýchlostnými stupňami.

 

Peugeot-5008-2017-1024-1a

Peugeot-5008-2017-1024-06

Peugeot-5008-2017-1024-0a

Peugeot-5008-2017-1024-11

Peugeot-5008-2017-1024-10

Peugeot-5008-2017-1024-18

 

Pokračujte na ďalší príspevok »