AUTO

Peugeot 508 PSE: To najlepšie, čo francúzska značka ponúka

Najlepší Peugeot 508 má pohon 4×4 vďaka trom motorom – dva z nich sú elektrické.
Vydané 20. októbra 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Peugeot 508 PSE je športovo orientovaná úprava modelu 508

Už sú to dva roky, čo značka Peugeot upútala pozornosť vďaka koncepčnému vozidlu 508 Sport Engineered Concept. Plug-in hybrid kombinujúci sily dvoch elektrických motorov a benzínového 1,6-litrového štvorvalca mal dosahovať maximálny výkon 300 kW (400 koní) a z nuly na rýchlosť 100 km/h akcelerovať za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 250 km/h. Francúzsky výrobca vzbudil pozornosť, potešil fanúšikov, ale potom téma na nejaký čas ustala.

Potom sa predsa len model 508 PSE stal realitou a medzičasom sa dostal aj na slovenský trh (aktualizácia 12.11.2021).

Jazdné vlastnosti z vyššej ligy

Ide o najvýkonnejší 508 všetkých čias a jeho pohon je navyše perspektívny, keďže ide o plug-in hybrid – teda jazdí na benzín, na elektrinu alebo aj kombinovane. Pohon zabezpečuje kombinácia 1,6-litrového benzínového štvorvalca s dvoma elektromotormi, ktorej výsledkom je systémový výkon až do 265 kW (360 k) s 520 Nm krútiaceho momentu. 520 newtonmetrov, to je už slušná dávka sily.

Elektromotor na zadnej náprave svojím uložením vozidlu zabezpečuje pohon všetkých kolies, pohonné ústrojenstvo spolupracuje výhradne s osemstupňovým automatom. Batéria plug-in hybridu má kapacitu 11,5 kWh a umožňuje prejsť viac ako 40 kilometrov na jedno nabitie, avšak tento údaj nebude v prípade športovo orientovaného vozidla tak dôležitý. Podstatné je, že vďaka nemu Peugeot 508 PSE ponúka nielen režimy Eco, Normal a Sport, ale aj 4WD. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h 508 PSE akceleruje za 5,2 sekundy. Podľa výrobcu má byť vynikajúce aj pružné zrýchlenie z rýchlosti 80 na 130 km/h – to len za tri sekundy, pričom rýchlosť má byť elektronicky obmedzená na 255 km/h.

Peugeot 508 stojí na modernej podvozkovej platforme, ktorá využíva prednú nápravu typu Pseudo MacPherson a vzadu multi-link – teda viacprvkovú nápravu.

INZERCIA

Na jazdné vlastnosti má významný vplyv aj pomerne dlhý rázvor až 2,8 metra. Ten pridáva zadným pasažierom viac priestoru na nohy, ale aj zabezpečuje lepšiu stabilitu vozidla pri jazde vyššími rýchlosťami.

Zaujímavosťou je rozšírenie prednej nápravy o 24 mm a zadnej o 12 mm v porovnaní s konvenčným vyhotovením modelu 508.

Čo jednoznačne charakterizuje jazdné vlastnosti Peugeotu 508 SW, je schopnosť plávať na ceste ako loď a zároveň v primeranej miere spolupracovať pri športovej jazde – a vo verzii PSE sa očakáva ešte viac – napríklad má mať už v základnej výbave systém adaptívneho podvozka s niekoľkými predvoľbami nastavenia tvrdosti.

 

Ergonomicky interiér aj pre športovú jazdu

Okrem svojbytnej techniky sa 508 PSE vyznačuje agresívnejším predkom s prepracovaným nárazníkom či výraznejšími otvormi. Všimnúť si môžeme taktiež lakovanie niektorých prvkov krikľavým zeleno-žltým odtieňom Kryptonite či modifikovaných partií vzadu. Tieto farebné akcenty sa prenášajú aj do interiéru, výrazné zeleno-žlté akcenty má aj prostredie na digitálnom prístrojovom paneli a na stredovom displeji.

Interiér modelu 508 PSE vyniká masívnou stredovou konzolou, ale najmä farebnými akcentmi odkazujúcimi na športovo ladený pohon.

Už základný Peugeot 508 na prvý pohľad osloví svojím exteriérovým dizajnom, ale ten pravý wow efekt príde až pri nahliadnutí do interiéru. Nepochybne najpôsobivejší je vysoký stredový tunel a celkový ergonomický dizajn. Fanúšikovia filmu Blade Runner 2049 (2017) si určite všimli, že hlavný hrdina K jazdí a lieta na vozidle Peugeot Spinner. Toto obojživelné vozidlo zem-vzduch možno nebolo vzhľadné a jeho interiér bol skôr sparťanský, ale nachádzame určité podobnosti s interiérom v modeli 508 SW – najmä vysoký stredový tunel, priestorovú veľkorysosť a všadeprítomné obrazovky.

Interiér v 508 PSE teda pokračuje v tom, čo model 508 sprevádza už od začiatku – teda vysoká hodnota materiálového vyhotovenia a tiež ergonomicky usporiadaný interiér i-Cockpit. Ide o také rozloženie a proporcie ovládacích prvkov, aby zohľadňovali najmä ergonomické potreby. Preto majú tieto francúzske vozidlá kompaktné dvojramenné volanty s výrazným sploštením hore a dole, vysoko uložené displeje a stredové konzoly v rozumnej miere natočené k vodičovi.

Peugeot 508 prišiel s plne digitalizovaným kokpitom, ktorý je vyvýšený nad horný oblúk volantu a stredovým dotykovým displejom s dokonalým ovládaním pomocou radu vystúpených tlačidiel. Ich stlačením vyvoláte konkrétne funkcie, a síce: Multimédiá, klimatizáciu, navigáciu, konfiguráciu vozidla, telefón, menu s aplikáciami a i-Cockpit Amplify, teda výber vizuálnej atmosféry interiéru.

Grafika na prístrojovom paneli i-Cockpit pred displejom je variabilná, teda môže pracovať s rôznymi štýlmi zobrazenia. Od minimalistického režimu po vizuálne pestrejšie zobrazenie navigácie. Pre výškové umiestnenie prístrojovky Peugeot 508 nepotrebuje head-up displej. Dizajnéri si dali veľmi záležať, takže každé zo zobrazení má svoje nezameniteľné čaro.

 

Peugeot 508 PSE aj vo verzii kombi SW.

Nezabúda ani na praktickú stránku života

Peugeot 508 PSE SW disponuje batožinovým priestorom s kapacitou 530 litrov a nákladným priestorom s objemom 1 780 litrov. Len tak mimochodom, to je údaj, ktorý prekonáva aj množstvo stredne veľkých esúvečiek. Napríklad taký Peugeot 3008 ponúka 520 litrov. Objem ale nie je všetko, v prípade 508 SW musíme zdôrazniť aj variabilitu a množstvo praktických detailov. Napríklad, zadné sedadlá sa sklápajú z kufra, má rolovacie pláto, dvojité dno, dva bočné boxy, elastický popruh na upevnenie menších predmetov, háčiky na zavesenie nákupných tašiek a, samozrejme, kovové oká pre upevnenie siete a nákladu. K tomu si pripočítajte tunel vedúci do interiéru (napr. na lyže), kovové vyhotovenie nakladacej hrany a bezdotykové otváranie kufrových dverí pohybom nohy pod nárazníkom – dokopy získavame výborný základ pre každodenné rodinné využitie.

Motoristický novinár Erik Stríž a Peugeot 508 PSE

Aj na Slovensku od 64 990 eur (aktualizácia 12.11.2021)

Medzičasom sa Peugeot 508 PSE dočkal aj uvedenia na slovenský trh a slovenského cenníka. Základný karosársky variant liftback začína na cene 64 990 eur a cena za verziu kombi (SW) je 66 290 eur.

Jedinou dostupnou motorizáciou je 1.6 Hybrid4 360k e-EAT8 s elektrifikovanou automatickou 8-stupňovou prevodovkou.

Už sériová výbava je mimoriadne bohatá, z cenníka vyberáme iba niektoré z množstva položiek:

  • nočné videnie Night Vision premietané priamo na prístrojový panel s indikáciou„živých objektov“
  • športové ventilované 4-piestikové brzdy Peugeot Sport 380 mm
  • Pack Viditeľnosť + Pack Safety Plus + Drive Assist Plus,
  • bezkľúčový systém otvárania, zamykania a štartovania
  • adaptívny podvozok
  • predné a zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera
  • masážne vyhrievané predné sedadlá, čalúnenie v ekokoži Alcantara alebo Sellier
  • 10″ displej infotaimentu s 3D navigáciou, Apple CarPlay a Android Auto
  • prémiový audiosystém FOCAL
  • 20″ zliatinové disky EXXAR
  • digitálny prístrojový panel Peugeot i-Cockpit 12,3″
  • sedadlá s ergonomickým certifikátom AGR.

Silným argumentom v prospech kúpy je aj záruka 6 rokov alebo na 100 000 km (podľa toho, čo nastane skôr), 8-ročná asistenčná služba a tiež nabíjacia karta s kreditom až na 10 000 kilometrov v cene.

Pozrite si aj oficiálne stránky modelu 508 PSE na Peugeot.sk

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »