Príspevok vychádza na UnitedLife v spolupráci s magazínom Autoviny.sk
Nové logo automobilky PEUGEOT nadväzuje na jej históriu
Fanúšikovia značky si už určite všimli, že nejde o úplne nový vizuál, ale skôr o jemnú úpravu loga, ktoré automobilka Peugeot používala začiatkom šesťdesiatych rokov. Okrem toho sme staronové logo mohli vidieť už v roku 2018 na koncepte e-Legend, ktoré bolo taktiež navrhnuté v retro štýle.
Generálna riaditeľka Linda Jackson tiež uviedla, že zmena vizuálu nesúvisí s nedávnym zapojením sa do koncernu Stellantis a uvedenie nového loga plánovali dlhšie. V roku 2020 Peugeot oslávil svoje 210. výročie a vyhlasuje, že je „najstaršou zachovanou automobilovou značkou na svete“.
Nový znak sa najskôr objaví v propagačných materiáloch spoločnosti Peugeot a u predajcov. Potom sa začne s výrobou vozidiel, počnúc novou generáciou hatchbacku 308, ktorá bude predstavená v nasledujúcich mesiacoch. Do konca roku 2023 budú všetky weby predajcov úplne rebrandované.
Pôjde o 11. zmenu loga od vzniku firmy v roku 1850, pričom má symbolizovať prechod automobilky Peugeot k plnej elektrifikácii. Do konca tohto roka chcú zaistiť, aby 80% európskeho predaja predstavovali elektrifikované modely, pričom stopercentnú elektrifikáciu plánujú dosiahnuť už do roku 2025.
Pre nový branding bol zvolený retro dizajnový jazyk „oslavujúci koncept času a života v danom okamihu“. Odkazuje na dedičstvo aj budúcnosť Peugeotu, podobne ako koncept e-Legend, ktorý spojil vysoko výkonný elektrický pohon so štýlom inšpirovaným Peugeotom 504 Coupé z roku 1968. Rodinný hatchback 308 bude prvým autom s novým znakom. Aj keď prototypy nijako nenaznačujú retro štylistické prvky, dizajn má byť radikálne prepracovaný, aby sa model zosúladil s novšími modelmi 208, 2008 a 508. Aktualizovaná platforma EMP2 bude obsahovať možnosti benzínového, naftového a plug-in hybridného pohonu.