Pomoc druhým samozrejmosťou?
Ľudia sa viac sústreďujú na seba a menej si všímajú okolie. Žijeme v bubline sociálnych sietí, ktoré nám zdanlivo vytvárajú pocit kontaktu s našimi blízkymi, priateľmi či známymi. V skutočnosti sme si oveľa vzdialenejší. Je dôležité, aby sme v dnešnej uponáhľanej dobe nezabúdali na tých, ktorí našu pomoc naozaj potrebujú. Môže ísť o pomoc spríjemnením dňa a vyčarením úsmevu na perách… Prečítať celé
Juraj Šulhaň
CEO AVIS Slovensko | Bratislava, Slovensko
Ľudia sa viac sústreďujú na seba a menej si všímajú okolie. Žijeme v bubline sociálnych sietí, ktoré nám zdanlivo vytvárajú pocit kontaktu s našimi blízkymi, priateľmi či známymi. V skutočnosti sme si oveľa vzdialenejší. Je dôležité, aby sme v dnešnej uponáhľanej dobe nezabúdali na tých, ktorí našu pomoc naozaj potrebujú.
Môže ísť o pomoc spríjemnením dňa a vyčarením úsmevu na perách druhého, alebo môže ísť o pomoc vo forme finančného daru či príspevku. Foriem je mnoho, no tých, ktorí pomáhajú, už menej. Ešte vždy tu ale existuje hŕstka výnimočných ľudí, čo sa vo voľnom čase venujú tým, ktorí mali v živote šťastia menej. Patrí im náš obrovský obdiv. Ich životným mottom je pomáhať a rozdávať radosť druhým. Ide o výnimočnú vlastnosť, ktorú musí mať človek v sebe. Obdobne to platí i u podnikateľských subjektov. Nezištne pomáhať musí byť neoddeliteľnou súčasťou firemnej kultúry.
Myšlienka pomáhať druhým býva zakotvená vo vnútornej politike spoločnosti. Platí pre každého rovnako, naprieč hierarchickou štruktúrou, od bežných pracovníkov až po top manažment. Všetci musia vnímať smerovanie firmy aj mimo jej obchodnej činnosti. Spoločnosti si preto vyberajú zamestnancov ochotných pomáhať, ktorí zdieľajú filozofiu, o firma pod svojím menom šíri.
Na tomto mieste je vhodné pripomenúť, že globálna ekonomika narazila v roku 2008 na silnú krízu, ktorej dôsledky sa nepodarilo úplne odstrániť ani po ôsmich rokoch. Recesia neobišla ani Slovensko – produkcia firiem sa rapídne znížila, firmám klesli tržby a začalo sa šetriť. Táto udalosť citeľne ovplyvnila aj aktuálny postoj firiem v spoločnosti. Prišlo k vytriezveniu a vykryštalizovali sa spoločnosti, ktoré i dnes naozaj pomáhajú a robia to zo srdca, nielen pre zlepšenie imidžu firmy.
Našu firmu neustále oslovuje množstvo občianskych združení a neziskových organizácií, ktoré túžia pomáhať a šíriť dobro. Pre nás je dôležité, aby sa táto nezištná pomoc skutočne dostala k ľudom, ktorí ju potrebujú. Tešíme sa, že si dokážeme nájsť čas aj na druhých, a všetkými spôsobmi sa snažíme vyhovieť čo najväčšiemu počtu žiadostí, ktoré sa k nám dostanú, no nie vždy je to v našich silách.
Naším cieľom je pracovať s organizáciami, ktoré pomoc myslia úprimne, a hoci to znie paradoxne, zároveň to nerobia pre svoj vlastný osoh. Smutné je, keď tí „šikovní“ vedia i pri neziskových aktivitách pretaviť sponzorské príspevky na vlastný biznis.
K projektom, ktoré si veľmi ctíme a tešíme sa, že môžeme byť ich súčasťou, patria napríklad zdravotní klauni zo združenia Červený nos či Nezastaviteľní. Majú podobné posolstvo, ale pre vyššiu účinnosť sa zameriavajú na rozličné skupiny ľudí. Klauni z o. z. Červený nos navodzujú psychickú pohodu u hospitalizovaných pacientov, najmä detí a seniorov. Humorom, ktorý im prinášajú, sa snažia odpútať ich od strachu, napätia a úzkosti spojených s liečbou a odlukou od najbližších. Cieľom projektu Nezastaviteľní je pomôcť hendikepovaným ľudom k návratu do aktívneho života. Ich aktivity sú viditeľné na území celej Českej a Slovenskej republiky. Za každého z nás, kto prejde na ich stanovišti cez reklamnú bránu, dostanú Nezastaviteľní finančný príspevok na uskutočnenie svojho sna.
V AVISe sa snažíme zabezpečiť týmto podporovateľom bezstarostnú a spoľahlivú mobilitu, aby svoje aktivity mohli vykonávať kdekoľvek, kde je ich prítomnosť potrebná.
Ďakujeme im za to, čo a ako robia! Posolstvo našej firmy preto hovorí za všetko:
„Ľudia sú a budú v Avise vždy na prvom mieste“.