Porsche Panamera sa dočkala druhej generácie

Generačná modernizácia modelu Panamera sa niesla v duchu zásadných inovácií, ktoré päťmetrovému luxusnému sedanu priniesli niekoľko prvenstiev v celom automobilovom priemysle.   S dĺžkou 5 049 milimetrov sa zaraďuje medzi limuzíny,  mnohí s tým však majú problém a radšej Panameru označujú ako päťdverové päťmetrové kupé alebo liftback. Iní majú problém aj s dizajnom vozidla a… Prečítať celé
Vydané 22. júla 2016 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , ,

Generačná modernizácia modelu Panamera sa niesla v duchu zásadných inovácií, ktoré päťmetrovému luxusnému sedanu priniesli niekoľko prvenstiev v celom automobilovom priemysle.

 

S dĺžkou 5 049 milimetrov sa zaraďuje medzi limuzíny,  mnohí s tým však majú problém a radšej Panameru označujú ako päťdverové päťmetrové kupé alebo liftback. Iní majú problém aj s dizajnom vozidla a vôbec s používaním naftových motorov. V skutočnosti však Panamera patrí k najúspešnejším modelom od Porsche, reaguje na aktuálne dizajnové trendy, využíva modernú techniku a motoricky je na špičkovej úrovni. Nová generácia dokonca ponúkne variant s naftovým motorom, ktorý je vôbec najrýchlejším naftovým automobilom na svete.

 

Porsche Panamera 2017 a 2014

Porsche Panamera 2017 a 2014

Dizajn karosérie

Druhá generácia modelu Panamera prichádza po siedmych rokoch. Premiéra sa udiala v Berlíne a prakticky okamžite už odborná verejnosť vedela podrobnosti aj o budúcich motorizáciách.

Dizajnová modernizácia Panamery je v prvom rade evolučná, čo je pre Porsche typické. Automobil si zachoval svoj charakter, vylepšil detaily na karosérii, významne sa modernizoval dizajn C stĺpika a prekvapivým riešením je výsuvný zadný spojler rozkladajúci sa nielen vertikálne, ale aj horizontálne teleskopicky.  Vizuálne veľmi pôsobivo vyzerajú LED svetlomety vzadu, ktoré sú spojené horizontálnym svetelným pásom.

INZERCIA

 

Porsche Panamera 2017 a 2014

Porsche Panamera 2017 a 2014

Výsledkom práce dizajnérov je, že sa už nikto nemôže na Panameru pozerať cez prsty, celkový dizajn je vyvážený a aktuálny, má potenciál stanoviť trendy. Rozmery automobilu sú 5049×1937×1423 milimetrov, v dĺžke sa natiahol o 34 milimetrov.

Zaujmú LED svetlomety s typickým štvorbodovým denným svietením a inovovaný tvar zadných svetiel. Ten sa nesie v rovnakom duchu, v ktorom sa modernizovala aj slávna 911-tka, čo pre Panameru znamená sústredenie sa na ostrejšie hrany a dôraznejšie krivky. Zadná časť vozidla preto vyzerá skoro futuristicky, udržiava sa však v medziach, ktoré sú pre Porsche práve aktuálne.

 

Porsche Panamera 2017 a 2014

Porsche Panamera 2017 a 2014

Interiér

Zmeny v kokpite sú zásadné a neprehliadnuteľné. Napriek tomu si myslíme, že aj tu si Porsche udržalo charakter a neexperimentovalo. Veľké displeje sú dnes trendové, umožňujú zobrazovanie variabilnej grafiky a podľa dostupných fotografií usudzujeme, že súčasťou navigačného softvéru bude podrobné prevedenie virtuálneho prostredia aj do 3D.

 

Porsche Panamera 2017 a 2014

Porsche Panamera 2017 a 2014

Veľkými zmenami prešla masívna stredová konzola, ktorá po novom celkom vypustila množstvo mechanických tlačidiel typických pre Panameru, ostala iba lesklá čierna plocha s inverznými displejmi. Radiaca páka automatickej prevodovky je kratšia a robustnejšia, odkladacích priestorov je o niečo viac a dokonca v novinke nachádzame hneď dva cup holdery.

Interiér novej Panamery pôsobí priestrannejšie a vzdušnejšie, avšak v skutočnosti až tak veľa centimetrov v prospech pasažierov nepridala. Ani to nebolo potrebné – ak ste už niekedy mali príležitosť šoférovať toto krásne auto, nepochybne ste boli s veľkosťou jeho vnútorného priestoru celkom spokojní.

Batožinový priestor má kapacitu 495 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1304 litrov.

 

Porsche Panamera (2017)

Porsche Panamera (2017)

Motorizácie

Nová Panamera sa dostáva do predaja v troch variantoch motorizácií. Už aj slovenský importér na svojich stránkach uvádza práve túto novú trojicu, avšak neuvádza ich ceny. Na tie si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Panamera 4S ponúkne 2,9-litrový benzínový motor s dvojitým preplňovaním a maximálnym výkonom 440 konských síl. Maximum 324 kW vyvinie niekde medzi otáčkami 5 650 až 6 600. Prevodovka je automatická s možnosťou poloautomatického radenia, krútiaci moment prenášaný na kolesá dosiahne 550 Nm. Priemerná spotreba tohto variantu by sa mala pohybovať nad 8 litrami na 100 kilometrov a emisie oxid uhličitého dosiahnu 186 – 184 g/km.

Zrýchlenie tejto verzie je mimoriadne, z nuly na 100 km/h vystrelí už za 4,4 sekundy a s paketom Sport Chrono už za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť tohto krásneho stroja je 289 km/h.

Panamera 4S Diesel s naftovým motorom má iba o málo slabšie technické parametre. Výkon je 310 kW (422 koní) pri 3 500 až 5 000 otáčkach, avšak krútiaci moment až 850 Nm. Automobil zrýchli za 4,5 sekundy (4,3 so Sport Chrono) a podľa stránky importéra Panamera s naftovým motorom dosiahne rýchlosť 285 km/h. Podľa Porsche ide o vôbec najrýchlejšie naftové osobné vozidlo na svete. Priemerná spotreba je 6,8 l/100 km.

Panamera Turbo je vrchol ponuky novej Panamery, ponúkne maximálny výkon 404 kW (550 koní), priemernú spotrebu cez 9 litrov, emisie na úrovni 214 g/km a maximálnu rýchlosť 306 km/h. Krútiaci moment tohto variantu je 770 Nm, za čo vďačí aj zdvihovému objemu štyri litre a dvojitému preplňovaniu.

 

Porsche Panamera (2017)

Porsche Panamera (2017)

Porsche Panamera (2017)

Porsche Panamera (2017)

Pokračujte na ďalší príspevok »