Porsche uvádza najzákladnejšiu 911-ku. Ani s 385 koňmi sa nedá rozhodne zahanbiť

Najlacnejšie vyhotovenie ikonického Porsche je na svete.
Vydané 31. júla 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

V decembri minulého roka nám Porsche predstavilo úplne novú, v poradí 8. generáciu 911-ky. Evolučný exteriér a revolučný interiér dopĺňa opäť ešte viac vyšperkovaná technika, ktorú v čase uvedenia na trh reprezentovali verzie Carrera S a Carrera 4S. Ich spoločným srdcom je v zadnej časti uložený preplňovaný šesťvalec, ktorý medzigeneračne ponúka viac výkonu a nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Plochý trojliter tak doteraz v základe disponoval silou 331 kW / 450 koní, čo je o 30 koní viac než mala doteraz verzia s dodatkom S.

V tomto momente nás ale Porsche informuje o tom, že ponúkané portfólio sa rozrastie o najzákladnejšie vyhotovenie, teda verziu Carrera. Novinka bez písmena „S“ v názve sa rovnako spolieha na dvakrát preplňovaný 3-litrový boxer, jeho výkon však v tomto prípade predstavuje hodnotu „len“ 283 kW / 385 koní a 450 Nm. Odrazový mostík v modelovom rade 911 je tak é 65 koní slabší ako sprvoti predstavená Carrera S, respektíve Carrera 4S. Dodať ale musíme, že medzigeneračne ide o 15-koňový nárast výkonu.

Dizajnový návrh ostáva nezmenení

Po estetickej stránke sa prakticky nič nemení. Jedinou odlišnosťou sú tak samotné nápisy a iné, štandardne menšie disky kolies. Vpredu sú to 19″ kolesá, zatiaľ čo vzadu o palec väčšie. Za nimi sa ukrývajú 330-milimetrové kotúče brzdovej sústavy. Dizajn karosérie tak ostáva identický so silnejšími vyhotoveniami Carrera S a Carrera 4S.

Aj Carrera sa tým pádom hrdí novou Matrix-LED technológiou s prepracovanou grafikou a funkcionalitou. Naopak, vzadu zaujmú nielen vystupujúce a navzájom prepojené koncové LED-kové svetlá, ale aj prepracovaný kryt motora a novo tvarovaný nárazník, ktorý mal debut s S-kovými modelmi Pod zadné okno sa nasťahovali vertikálne lamely s integrovaným tretím brzdovým svetlom, zatiaľ čo značka si svoje miesto našla po novom oveľa nižšie, medzi dvojicou rozmerných koncoviek výfuku.

Kokpit, ktorý sme už za posledné mesiace dobre spoznali ostal bezo zmien. Za vynoveným volantom sa teda nachádza centrálne umiestnený analógový otáčkomer a dvojica displejov po jeho stranách. Strednej časti palubovky kraľuje 10,9″ dotyková obrazovka infotainmentu PCM. Pod širokouhlým displejom je 5 hlavných fyzických tlačidiel, okrem nich ale zvyšok ovládacích prvkov nájdeme v stredovom tuneli. Z neho vyčnieva úplne nový a pomerne netypický volič prevodovky.

INZERCIA

Základ, ktorý nezahanbí

Plochý šesťvalec katapultuje novinku na stovku za 4,2 sekundy, v prípade príplatkového paketu Sport Chrono sú to dokonca len rovné 4 sekundy. To nie je na najzákladnejšiu 911-ku v ponuke vôbec zlý údaj! Maximálna rýchlosť je 293 km/h, zatiaľ čo otvorený karosársky variant môže úháňať rýchlosťou 291 km/h a jeho akcelerácia je o dve desatiny pomalšia. Áno, nový základný model 911 je možné objednať ako kupé aj ako kabriolet.

S príchodom slabšej verzie sa napokon upravili aj cenové relácie 8. generácie ikonickej 911-ky – na nemeckom trhu model 911 Carrera kupé štartuje na čiastke od necelých 105-tisíc €, zatiaľ čo kabriolet si automobilka cení na čiastku minimálne 119-tisíc €. Už čoskoro sa Porsche chystá predstaviť základná verziu aj s pohonom všetkých štyroch kolies, teda počin 911 Carrera 4. Nepochybne, skôr či neskôr spoznáme aj oveľa silnejšie varianty, keďže i v tejto generácii sa počíta s verziami ako je GTS, Turbo (S) či GT3 (RS).

 

Pokračujte na ďalší príspevok »