Facebook prichádza s novinkou.
Pred zdieľaním čítaj!
Facebook na Twitteri oznámil, že sa chystajú zmeny! Platforma už dlhšie zápasí s dezinformačnými príspevkami, a snaží sa proti nim bojovať. Príkladom je preňho práve sociálna sieť Twitter. Na Twitteri už niekoľko mesiacov funguje pravidlo, že pred zdieľaním informácie, odkazu, musíte na daný odkaz kliknúť. Respektíve, musíte daný obsah, ktorý sa chystáte zdieľať na… Prečítať celé
Michaela Cvancingerova
Zbieranie a overovanie informácií. Aktuálne témy čerpané z relevantných zdrojov. To sú zásady pri mojej tvorbe. Vo voľnom čase, ale nechávam priestor mojej umeleckej duši. Práca s farbami je môj relax. Najlepšie sa odreagujem pri vytváraní trendových „make up looks“. Neodmysliteľnou súčasťou mojich dní je aj dobrá kniha, či seriál na Netflixe.
Facebook na Twitteri oznámil, že sa chystajú zmeny! Platforma už dlhšie zápasí s dezinformačnými príspevkami, a snaží sa proti nim bojovať. Príkladom je preňho práve sociálna sieť Twitter.
Na Twitteri už niekoľko mesiacov funguje pravidlo, že pred zdieľaním informácie, odkazu, musíte na daný odkaz kliknúť. Respektíve, musíte daný obsah, ktorý sa chystáte zdieľať na vašom profile, otvoriť.
Twitter túto funkciu testuje už od júna 2020. Keďže titulky môžu byť zavádzajúce, Twitter sa snažil takýmto spôsobom eliminovať šírenie dezinformácií. S odstupom času výsledky ukázali, že ich nápad funguje. Na profile uverejnili, že od spustenia tejto funkcie – read before retweet, sa až o 40% zvýšil počet ľudí, ktorí klikli na odkaz.
Ďalej k funkcií priadli aj možnosť ohodnotiť článok. To však väčšina ľudí neurobila. Ak by však nechali pri článku hodnotenie, mali by sme väčšiu istotu, že zdieľaný príspevok aj čítali. Napriek tomu, to nemôžeme na 100% zaručiť.
V pondelok, 10. mája, Facebook na Twitteri uviedol, že začínajú testovať novú funkciu. Ako už naznačujeme, ide o funkciu, ktorá vás pred zdieľaním článku upozorní, aby ste ho najprv otvorili.
Táto funkcia sa užívateľom zobrazí ako „pop up“ okienko, ktoré vás pred zdieľaním neotvoreného obsahu upozorní. Pod týmto upozornením, vás nasmeruje na odkaz k článku, aby ste si ho najprv otvorili. Tvorcovia sú si vedomí, že táto novinka je doslova okopírovaná z Twitteru. David Gillis, produktový dizajnér Facebooku, uviedol: „Áno uznávam, že Twitter nás v tomto prípade predbehol.“
Keďže prieskumy z Twitteru dokazujú, že funkcia má zmysel, prečo to neskúsiť aj na Facebooku. Pre mnohých užívateľov to bude znamenať len o jedno prekliknutie naviac. Iní sa možno pozastavia, popremýšľajú, a nájdu si minútku času na čítanie.
Musíme rátať s tým, že ľudia budú aj naďalej zdieľať obsahy bez ich čítania. Ale aj malý krok k zmene, môže v budúcnosti zlepšiť kvalitu zdieľaných obsahov.