Projekt iKid

Nejde o nový výrobok nemenovanej značky. Innovative Kid, v skratke iKid, (Vynachádzavé dieťa) umožňuje žiakom základných škôl a gymnázií už od roku 2013 rozvíjať kreativitu a podnikateľského ducha. Pri zrode tejto myšlienky bol Kenneth Ryan, výkonný riaditeľ KPMG. Čo ho k tomu viedlo? Vlastné presvedčenie, že hociktorý detský nápad má potenciál zmeniť svet. My v… Prečítať celé
Vydané 12. júla 2018 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Nejde o nový výrobok nemenovanej značky. Innovative Kid, v skratke iKid, (Vynachádzavé dieťa) umožňuje žiakom základných škôl a gymnázií už od roku 2013 rozvíjať kreativitu a podnikateľského ducha. Pri zrode tejto myšlienky bol Kenneth Ryan, výkonný riaditeľ KPMG. Čo ho k tomu viedlo? Vlastné presvedčenie, že hociktorý detský nápad má potenciál zmeniť svet.

My v programe iKid sme presvedčení, že každé dieťa môže prísť s nápadom, ktorý zmení svet.

– Kenneth Ryan, KPMG

 

 

Cieľom tohto celoslovenského súťažného projektu je podporiť novú generáciu mladých inovátorov. Zároveň sa kladie dôraz na zaradenie zlepšovania podnikateľských zručností do vzdelávacieho procesu.

Žiaci vo veku od 10 do 14 rokov majú možnosť rozvíjať svoje nápady v bezpečnom a podnetnom prostredí. A každoročnou lákavou výhrou je výlet do Dublinu, spojený s návštevou firiem, ako sú Google či Facebook. Okrem toho majú možnosť stretnúť inšpiratívnych a úspešných profesionálov ako svojich mentorov a zúčastniť sa exkurzií do zaujímavých firiem z celého Slovenska.

Mnohí to vnímajú tak, že naše deti sú naša budúcnosť. Aj preto vznikol tento doteraz slovenský unikát.

 

INZERCIA

ikid unitedlife (1)

 

Víziou a ideou projektu je, aby žiaci zážitkovým učením pochopili, že je v ich silách svoje nápady aj zrealizovať. Počas šiestich mesiacov sa naučia zodpovednosti, pochopia dôležitosť tímovej práce a získajú odvahu skúšať nové veci. Pod vedením učiteľov a mentorov z prostredia skutočného biznisu žiaci vytvárajú svoj vlastný start‑up a prechádzajú rovnakými fázami ako každý začínajúci start‑up.

Účastníci projektu iKid absolvujú nasledujúce fázy. Pri generovaní nápadov sú žiaci vedení k inovatívnym riešeniam existujúcich problémov, keďže mnohé úspešné start‑upy svoj nápad získali práve takto.

 

ikid unitedlife (2)

V druhom kroku sa venujú prieskumu trhu a spoznávajú svojho zákazníka. Nasledovne sa vytvára prototyp alebo už pracovná verzia produktu. Posledným krokom je vytvorenie marketingovej stratégie a celkovej prezentácie produktu, kde už sa medze predstavivosti nekladú. Skúsení učitelia a mentori sa so žiakmi stretávajú formou workshopov alebo terénnych akcií a pomáhaju taktiež s prípravami na záverečné prezentácie.

Okrem KPMG, ktorá stála pri jeho zrode, sú aktívnymi partnermi a projekt podporujú aj DELL, Google, ESET a mnohé iné firmy. Počas celého trvania projektu sa zapojilo 250 žiakov s vyše 1700 vlastnými nápadmi na podnikanie. Doteraz bolo vytvorených 44 funkčných prototypov a zainvestovaných bolo vyše 1100 dobrovoľníckych hodín.

 

PetGuard

Ako zabaviť zviera cez mobilnú aplikáciu vo chvíľach, keď nie ste doma. Teraz ide síce o prototyp, no bude aj hádzať psovi granule a otočí sa aj o 360 stupňov, aby majiteľ cez mobil videl, čo jeho zviera robí.

 

Flasky

Rýchlovarná kanvica a termoska v jednom. Čaj vie pripraviť za 20 sekúnd.

 

Smartbike

Mobilná aplikácia a samoobslužný stojan na bicykle, pomocou ktorých sa dá zapožičať bicykel.

 

 

Rozhodne chceme posilniť schopnosť študentov neprijímať status quo a konštruktívne ho testovať.

– Kenneth Ryan, KPMG

 

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »