September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla
Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.
Aj napriek tomu, že na európskom automobilovom trhu dominujú dlhé roky dobre známe stálice, z času na čas sa stane, že na popredné priečky sa dostanú aj nečakaní zástupcovia. Presne to sa stalo tento september, kedy podľa štatistík JATO Dynamics zaznamenali enormný úspech najmä dve automobilky, ktoré zrovna neponúkajú cenovo najdostupnejšie modely. Čuduj sa svetu, na starom kontinente bol v septembri druhou najpredávanejšou značkou Mercedes-Benz.
Áno, vidíte dobre, za dlhoročným európskym lídrom, nemeckou automobilkou Volkswagen, totiž skončila trojcípa hviezda, ktorá mala na konte až vyše 88-tisíc registrácii nových vozidiel. Mercedes-Benz za to môže vďačiť novej trieda A, ktorej sa podarilo s počtom vyše 22-tisíc registrácii stať štvrtým najúspešnejším modelom v Európe za minulý mesiac. Dodajme, že ide o vozidlo, ktorého základná cena na našom štartuje na čiastke od 26-tisíc €, pričom v prvej päťke sa ocitlo medzi modelmi ako Golf, Corsa, Clio či Fiesta.
Nepochybne ide o obrovský úspech, o čom svedčí aj skutočnosť, že najväčšia konkurencia ostala vo veľkom závese – BMW obsadilo v septembri 6. priečku, Audi až 14. Jedným dychom ale dodajme, že novým A-čkom posunul Mercedes latku naozaj vysoko, preto nás takýto enormný záujem možno ani tak neprekvapuje. O druhé veľké prekvapenie sa postarala americká automobilka Tesla, ktorá zaznamenal historický úspech.
Jej Model 3, ktorý len nedávno oficiálne zavítal na európsky trh totiž zaznamenal tak obrovský záujem, že v septembri tento elektromobil obsadil neuveriteľnú 11. priečku, čím sa takmer dostal medzi TOP10 najúspešnejších modelov vôbec. Aby sme boli presnejší, s počtom 17 500 registrovaných kusov stratil Model 3 len 217 exemplárov na desiaty Renault Captur, čo je obrovský úspech. Dá sa predpokladať, že ťahúňom boli najmä severské krajiny, predovšetkým Nórsko.
Tesla tak celkovo obsadila 21. priečku, čím predbehla aj etablované značky ako Land Rover, Jeep, Suzuki či Honda. V posledom rade spomeňme ešte Volkswagen Tiguan, ktorý v septembri zaznamenal medziročný nárast predaja o 174 % a obsadil medzi modelmi 11 priečku.