Boj proti úprave príspevkov
Sociálne siete a média: Návrat ku skutočnosti
Self Love (sebaláska), Self Esteem (sebavedomie), Bodyshaming (zahanbovanie tela), Beaty Standards (štandardy krásy) Vznikajú hnutia, ktoré bojujú proti nereálnym štandardom krásy, proti zobrazovaniu nereálneho života a zaužívaným stereotypom. Celebrity ako Lady Gaga alebo Zendaya na svojich účtoch na sociálnych sieťach uverejnili reálne fotografie z fotení pre magazíny. Tie boli bez ich vôle upravené a zdokonalené…. Prečítať celé
Self Love (sebaláska), Self Esteem (sebavedomie), Bodyshaming (zahanbovanie tela), Beaty Standards (štandardy krásy)
Vznikajú hnutia, ktoré bojujú proti nereálnym štandardom krásy, proti zobrazovaniu nereálneho života a zaužívaným stereotypom. Celebrity ako Lady Gaga alebo Zendaya na svojich účtoch na sociálnych sieťach uverejnili reálne fotografie z fotení pre magazíny. Tie boli bez ich vôle upravené a zdokonalené. Ostatné známe osobnosti sa takisto pripájajú k tomuto hnutiu. Uverejňujú svoje fotografie bez filtrov aj bez použitia make upu. Niektorí influenceri začali odhaľovať, ako vyzerajú ich skutočné fotky. V reklamách sa začínajú objavovať čoraz častejšie rôzne typy ľudí, s rôznou farbou pleti, výškou, rôzneho pôvodu, veku aj konfekčnej veľkosti. Pomaly, ale isto sa začína vracať do módy reálnosť a autenticita.
Na druhej strane však stojí stále dosť silný tlak. Ten nám ukazuje perfektný nereálny svet. Za dosiahnutie tejto dokonalosti sme častokrát ochotní zaplatiť nemalé peniaze. Určití ľudia a spoločnosti sa len neľahko vzdávajú tejto „dojnej kravy“. V niektoré krajiny, sa preto, rozhodli zobrať to do vlastných rúk.
Nórska vláda bojuje proti nereálnosti na sociálnych sieťach
Nové predpisy v Nórsku bojujú proti nereálnym štandardom krásy na sociálnych médiách. Nórsko sa snaží svojimi nariadeniami obmedziť telesnú dysmorfiu v krajine. Telesná dysmorfia (alebo BDD) je porucha duševného zdravia, pri ktorej pacient trávi priveľa času starostlivosťou o nedostatky svojho vzhľadu, ktoré sú pre ostatných často neviditeľné
Vďaka zmenám a doplneniam zákona o marketingu z roku 2009 je pre influencerov nezákonné zdieľať retušované fotografie svojho tela v propagačných príspevkoch na sociálnych sieťach bez toho, aby potvrdili, že obrázok bol upravený.
Reklamy so zmenami veľkosti, tvaru alebo pokožky tela budú musieť byť označené štandardizovaným štítkom navrhnutým ministerstvom. Tieto zmeny sa budú v budúcnosti vzťahovať nielen na obrázky, na ktorých sú po upravené prehnané pery, pás a svaly, ale aj na obrázky upravené filtrom. Za upravené a neoznačené príspevky budú hroziť rôzne tresty a pokuty.
This is an AR face filter – where can I get it?
byu/salamala893 inaugmentedreality
#Filterdrop kampaň vo Veľkej Británii
Vďaka novému rozhodnutiu Agentúry pre štandardy reklamy (ASA) vo Veľkej Británii by pre influencerov mohlo byť zakázané používať filtre, ktoré zdokonaľujú alebo zveličujú ich vzhľad.
ASA dospela k svojmu záveru, po preskúmaní dvoch príkladov reklám na promovanie opaľovacích prípravkov. Usúdila, že aplikáciou filtra influenceri a značky „zavádzajúcim spôsobom zveličovali efekt, ktorý bol produkt schopný dosiahnuť“. Čo znamená, že reklamy porušovali pravidlá zavádzania spotrebiteľov. Odteraz sa teda všetky britské značky, influenceri a celebrity budú musieť držať spôsobu života #nofilter (bez použitia filtra), prinajmenšom pokiaľ ide o reklamu kozmetických výrobkov. V prípade influencerov, ktorí porušujú pravidlá, budú reklamy stiahnuté a bude zakázané ich ďalšie zobrazovanie v informačných kanáloch.
India ako prvá krajina reguluje pôsobenie virtuálnych influencerov
Indická rada pre reklamu (ASCI) je mimovládny orgán, ktorý monitoruje reklamné metódy ich vývoj a vplyv. V júli 2021 vydala ASCI súbor pokynov pre virtuálnych influencerov a sponzorovanie ich značiek.
Podľa usmernení sú virtuálni influenceri definovaní ako „fiktívni počítačovo generovaní„ ľudia alebo avatari, ktorí majú realistické vlastnosti, črty a osobnosti ako ľudia a správajú sa podobne ako ľudský influenceri“. Pokyny ASCI ukladajú zodpovednosť virtuálnym influencerom za vystavenie svojich platených partnerstiev svojmu publiku pomocou ľahko identifikovateľných zverejnení a takisto musia spotrebiteľom oznámiť, že neinteragujú so skutočnou ľudskou bytosťou.