SUV trendu podľahla ďalšia rýdzo športová značka. Pomôže nové DBX automobilke Aston Martin
Avizované luxusné SUV-čko je odhalené v plnej kráse.
Automobilka Aston Martin pravidelne vylepšuje svoje súčasné modely a zároveň predstavuje nové generácie, teraz však zaznamenáva historický miľník. Briti nás totiž posledné mesiaca vskutku veľkolepo zásobovali všakovakými fotografiami z testovania, na ktorých pózovalo vôbec prvé SUV tejto značky. To, že skôr či neskôr teda spoznáme úplne nové DBX bolo jasné, no a práve dneš došlo k oficiálnemu odhaleniu.
Športovo-úžitková novinka teda nie je žiadnym prekvapením, ostatne už aj samotný vzhľad nám bol v minulosti pomerne veľkolepo naznačený. DBX stojí na úplne novej hliníkovej platforme, pohotovostná hmotnosť novinky je pritom vskutku priateľných 2 245 kilogramov, najmä ak povieme, že rozmerovo (5039 x 1998 x 1680 mm) zapadá niekde medzi Porsche Cayenne a Bentley Bentayga. Štandardná svetlá výška je 190 a brodivosť 500 milimetrov.
Majestátne SUV-čko, ktoré po estetickej stránke jasne zapadá do súčasného portfólia značky stojí na 22″ kolesách. Azda ešte atraktívnejšie pôsobí luxusný interiér, kde je údajne každé tlačidlo úplne nové a v iných modeloch značky ho nenájdeme. Aj to svedčí o dôležitosti modelu DBX. Samotná značka netají veľké ambície i fakt, že práve prvé SUV v histórii má automobilke výrazne ekonomicky pomôcť. Ročná produkcia v závode Saint Athan vo Walese má predstavovať približne 4 000 kusov.
Kokpit naozaj zaujme hodnotne vyzerajúcimi materiálmi a spracovaním. Do oka padne vystupujúci stredový tunel ale aj masívne sedadlá, ktorých základ je odvodený od modelu DB11. Prvých 500 kusov bude pritom predaných v špeciálnej edícii 1913, ktorá oslavuje 106 rokov automobilky oslavnými plaketami či emblémami v interiéri. K dispozícii nepochybne budú aj sady cestovných tašiek či doplnkov pre domácich maznáčikov.
Asi nikoho neprekvapíme informáciou, že pohon má na starosti 4-litrová V8-čka z dielne AMG. Jej výkon sa vyšplhal na úroveň 405 kW / 550 koní v 6 500 otáčkach a 700 Nm v širokom pásme otáčok – od 2 220 po 5000 ot./min. Akcelerácia DBX-ku na stovku trvá len 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 291 km/h. Automobilka zároveň dodáva, že v zmysle metodiky WLTP by sa mala priemerná spotreba pohybovať na úrovni 14,32 l/100 km.
Do úvahy ma neskôr spadať aj plug-in hybridná alternatíva, čoraz viac sa ale povráva aj o čisto elektrickej verzie. Či a kedy sa začlení do portfólia je otázne. Všetky sa pravdepodobne odrazí na dopyte, keďže Aston Martin tvrdí, že svojou novinkou určite oslovia nemalú skupinu nových zákazníkov. Tí si na DBX-ko musia vyčleniť minimálne 158-tisíc libier, čo je základná cena vo Veľkej Británii.