Technologické firmy prekonávajú všetky ostatné. Jeden graf hovorí za všetko.

TOP5 najväčších technologických spoločností sveta má väčšiu hodnotu ako zvyšných 282 obrovských medzinárodných koncernov rôzneho zamerania.   Keď sa o obchodnej a spoločenskej hodnote značiek píše v ekonomických magazínoch, zvyčajne sú to vysoké čísla, doláre, eurá, miliardy, bilióny a trilióny, percentá a trhové podiely. Tieto čísla sú dôležité, ale samé o sebe nevedia vytvoriť v… Prečítať celé
Vydané 23. júla 2018 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

TOP5 najväčších technologických spoločností sveta má väčšiu hodnotu ako zvyšných 282 obrovských medzinárodných koncernov rôzneho zamerania.

 

Keď sa o obchodnej a spoločenskej hodnote značiek píše v ekonomických magazínoch, zvyčajne sú to vysoké čísla, doláre, eurá, miliardy, bilióny a trilióny, percentá a trhové podiely. Tieto čísla sú dôležité, ale samé o sebe nevedia vytvoriť v ľuďoch predstavu o tom, aké sú tieto spoločnosti veľké naozaj.

 

Webová stránka marketwatch.com zverejnila jednoduchý koláčový graf, na ktorý umiestnila 287 najväčších spoločností sveta. Nájdeme medzi nimi notoricky známe Google, Apple, ale aj značky, ktoré verejnosť tak dobre nepozná: Waters Corp., Ameren Corp., AMETEK Inc., Newmont Mining, PPL Corp. a mnohé ďalšie. Ich vplyv na celosvetový priemysel je mimoriadny a každá z nich sa môže pochváliť astronomickými obratmi a aktívami.

 

zdroj: Ritholtz Wealth Management

zdroj: Ritholtz Wealth Management

INZERCIA

 

Graf poukazuje na neuveriteľný nepomer medzi hodnotou 282 spoločností vzhľadom k piatim najväčším technologickým gigantom. Hodnota značiek Apple, Amazon, Alphabet (Google), Microsoft a Facebook je totožná s hodnotou ďalších 282 najhodnotnejších spoločností sveta s rôznorodými zameraniami.

 

Michael Batnick, tvorca grafu a riaditeľ Ritholtz Wealth Management, takto v ľahko zrozumiteľnej podobe ilustruje, aká je dominancia technologických gigantov v súčasnom svete. Tvrdí, že „hodnota spoločností Apple, Amazon, Facebook, Google a Microsoft za posledných päť rokov narástla z 1,2 bilióna na 4 bilióny amerických dolárov.“ Tento míľnik spoločnosti dosiahli iba pred dvomi týždňami a nepredpokladá sa, že by ich hodnota mala začať stagnovať alebo dokonca klesať.

 

Objavujú sa predpoklady, že sme práve svedkami novodobej dot-com bubliny z konca 90. rokov 20. storočia. Internetová akciová bublina je označenie pre obdobie, počas ktorého silno narástla hodnota takzvaných dot-com spoločností podnikajúcich v oblasti internetu (používali doménu .com). Po ochladení hodnota prudko klesla a veľa spoločností skrachovalo (zdroj). Úspešnými spoločnosťami vtedy boli Amazon.com, eBay, Google, MSN, PayPal (dnes dcérska spoločnosť eBay) a Yahoo! Medzi neúspešné spoločnosti sa zaradili dnes neznáme Boo.com, Kozmo.com, Pets.com či Webvan.

 

Batnick však tieto obavy odmieta. Ako hlavný rozdiel medzi dnešnou situáciou a bublinou spred 20 rokov vid to, že súčasní technologickí lídri majú skutočnú hodnotu podmienenú predajmi. „Týchto päť spoločností zarobilo za posledných päť rokov takmer pol miliardy dolárov a v súčasnosti pracujú s 37-násobnými výnosmi a 5,5-násobnými tržbami.“ tvrdí Batnick.

 

Vývoj hodnoty uvedených technologických spoločností je priaznivý nielen v rozmedzí posledných piatich rokov, ale aj tohto. V tomto roku si polepšili  Apple o 13%, Amazon.com vzrástol o 58%, Facebook sa medziročne navýšil o19%, Microsoft vyskočil o 23% a Alphabet o 15%.

 

 

 

 

Zdroje:
https://www.marketwatch.com/story/this-1-chart-puts-mega-techs-trillions-of-market-value-into-eye-popping-perspective-2018-07-18
https://sk.wikipedia.org/wiki/Internetov%C3%A1_akciov%C3%A1_bublina

 

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »