AUTO

Tesla bude musieť bojovať so značkou NIO, čínsky trh bude ťažkou skúškou

Značka NIO má väčšiu trhovú kapitalizáciu ako General Motors, ale desatinovú v porovnaní s Teslou. Napriek tomu je doma v Číne považovaná za favorita.
Vydané 22. januára 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Značka automobilov NIO prišla aj do Európy, ale očakáva sa, že práve domáci čínsky trh ostane hlavným trhom tejto automobilky.

Tesla má záujem preraziť v Číne, no bude jej brániť množstvo faktorov. Zdá sa, ani ohromujúca trhová kapitalizácia Tesly v hodnote až 800 miliárd amerických dolárov nestačí.

NIO má dnes trhovú hodnotu 91,76 miliardy amerických dolárov, čo je nepomerne menej ako Tesla, ale až o takmer 13 miliárd menej ako americký General Motors.

Ten chce byť lídrom elektromobility tiež, no posledné roky ukazujú, že sa nedokáže prispôsobiť vynútenej transformácii autopriemyslu na komplexných poskytovateľov mobility.

Významným faktorom, ktorý hrá v prospech značky NIO, je jej spôsob nabíjania. V skutočnosti motoristi nemusia svoje elektromobily nabíjať, ale nechávajú si batérie doslovne a fyzicky vymeniť za nabité. Tento princíp nie je nový, ale až NIO ho štandardizuje nielen doma v Číne, ale aj v Európe. Pre zákazníka, ktorý tak nemusí tráviť desiatky minút až hodiny pri nabíjacej stanici elektromobilu, je to obrovský benefit. Tesla ho zatiaľ neponúka a a pravdepodobne v blízkej dobe ani nebude.

Téme sa podrobne venoval magazín WSJ v nasledovnej videoreportáži:

INZERCIA

Pokračujte na ďalší príspevok »