Prvé elektrické SUV
Toto je auto, na ktoré všetci čakali. Volkswagen ID.4 zmení všetko
Nemecký automobilový koncern Volkswagen predstavil pod rovnomennou značkou model auta, ktorý zmení celý trh s automobilmi. VW ID.4 ide do predaja a jeho ambície sú rovné potenciálu.
Jedná sa o crossover/SUV stojaci na koncernovej platforme MEB špeciálne vytvorenej pre elektromobily. Stojí na nej už napríklad nová Škoda Enyaq iV, ale na Volkswagen sú kladené o niečo vyššie nároky v každom ohľade. ID.4 má byť lídrom trhu i koncernových súrodencov.
Model ID.4 síce nadväzuje na nedávno predstavený elektrický hatchback ID.3, ale v tomto prípade sa bude jednať o globálny model, navyše prvé výlučne elektrické SUV značky Volkswagen.
Pohon nového SUV je výlučne elektrický, s použitím benzínových či naftových motorov sa vôbec nepočíta.
Elektrický pohon je koncipovaný na dnešné pomery netradične: elektrický motor je uložený vzadu a poháňa zadné kolesá. Neskôr bude v predaji aj verzia s dvomi motormi a pohonom 4×4.
Maximálny výkon pohonného systému je 150 kW (204 k) a krútiaci moment dosahuje 310 Nm.
Akumulátor má kapacitu 82 kWh (77 kWh netto), hmotnosť 493 kilogramov, maximálny nabíjací výkon až 125 kW a umožňuje automobilu dosahovať reálny dojazd do 520 kilometrov. Za pol hodinu nabíjania tak vozidlo prejde ďalších 320 kilometrov.
Aj napriek tomu, že motor je uložený vzadu, batožinový priestor je priestorovo veľkorysý, ponúkne objem s kapacitou od 543 dm^3 a sklopením zadných operadiel sa dá zväčšiť na 1 575 litrov.
Nemenej zaujímavá je koncepcia interiéru, ktorá fakticky úplne vylúčila používanie fyzických tlačidiel. Vzhľad prednej časti interiéru je tak veľmi moderný, využíva displeje na zobrazovanie údajov i ovládanie funkcií.
Centrálny displej bude mať veľkosť závislú na tom, ktorú verziu elektromobilu si zákazník vyberie – vo verzii ID.4 1ST má uhlopriečku 25,4 cm (10 palcov), v ID.4 1ST Max až 30,5 cm (12 palcov). Obidve verzie sú sériovo vybavené navigačným systémom Discover Pro, ponúknu aj online hlasové ovládanie, streaming médií zo smartfónu cez App Connect, Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link. K dispozícii je tiež bezdrôtová nabíjačka mobilu.
Okrem toho ID.4 ponúkne aj head-up displej s rozšírenou realitou a špecialitu v podobe sériovo dodávaného osvetlenia IQ.Light – je vytvorené ako úzky pás pod predným oknom. „V mnohých situáciách, napríklad pri odbočovaní a brzdení podporuje vodiča intuitívne zrozumiteľnými svetelnými efektmi,“ uvádza sa v tlačovej správe.
„… ID.4 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je kvôli efektívnemu využitiu energie obmedzená na 160 km/h. V roku 2021 modelový rad ID.4 rozšíri špičková verzia s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi a vyšším výkonom,“ uvádza Volkswagen.
Obidva uvádzacie modely (ID.4 1ST a ID.4 1ST Max) sú limitované na celkový počet 27-tisíc exemplárov. Keď sa rozpredajú, začne sa predaj predkonfigurovaných modelov.
Technické údaje ID.4
ID.4 1ST a ID.4 1ST Max | |
Maximálny výkon | 150 kW (204 k) |
Maximálny krútiaci moment | 310 Nm |
Kapacita batérie netto | 77 kWh |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 8,5 s |
Dojazd | do 520 km |
Dĺžka | 4.584 mm |
Šírka | 1.852 mm |
Výška | 1.612 mm |
Rázvor | 2.766 mm |
Koeficient aerodynamického odporu | 0,28 |
Objem batožinového priestoru | 543 l |
Kompletná fotogaléria Volkswagen ID.4 1st Edition (Max)