Tretia generácia BMW X6 je na svete. Zaujme agresívnym dizajnom i špičkovou technikou
Toľko milovaná a zároveň nenávidená X6-ka prichádza v treťom pokračovaní.
BMW X6 je modelom, ktorý dlhé roky statočne polarizuje verejnosť. Môže za to vskutku netypický tvar karosérie, keďže práve X6-ka bola akýmsi zakladateľom segmentu SUV kupé a dodnes je jeho najúspešnejším zástupcom. Doterajšie dve generácie sa totiž tešili obrovskej popularite, no a 3. pokračovanie, ktoré práve prichádza, chce na veľký úspech nadviazať.
Samozrejme, žiadnu revolúciu nemožno čakať, ostatné, spraviť SUV so strechou pripomínajúcou kupé sa na tisíc spôsobov spraviť nedá. Štýlová a zároveň športová silueta strechy ostáva preto takmer nezmenená, naopak, oba konce vozidla prešli pomerne veľkými zmenami. Vpredu dominuje značne agresívnejší nárazník a užšie svetlomety s voliteľnou technológiou BMW Laserlight, ktorá hlási „dostrel“ až 500 metrov.
Kontroverzné ľadvinky po novom podsvietené
Kapitolou samou o sebe sú ľadvinky. Tie sú posledné mesiace občas terčom kritiky a posmeškov, za čo môže ich veľkosť. Aj tu sme svedkami podstatne väčších rozmerov, BMW však po novom zašlo ešte ďalej. Nová X6-ka prichádza s ľadvinkami, ktoré môžu byť za príplatok podsvietene, a to či pri odomknutí vozidla alebo aj počas jazdy. Vzadu do oči bijú naozaj rozmerné LED-kové svetlá, svojím úzkym profilom pritom opticky rozširujú vozidlo.
Už v základe je novinka postavená na 19″ kolesách, z ponuky bude ale možné vybrať aj 20, respektíve 21″ disky. Per úplnosť, 3. generácia stojí na platforme CLAR – oproti predchodcovi je SUV kupé o 26 mm dlhšie, o 15 mm širšie a zároveň o 6 mm nižšie. Rázvor náprav sa natiahol o 42 milimetrov, zatiaľ čo rozchod kolies sa zväčšil o citeľných 44 milimetrov.
Palubná doska z X5-ky
Kokpit zdedila X6-ka od novej X5-ky. Palubná doska stojí na dobre známom dizajnovom koncepte s modernými krivkami i technológiami. Súčasťou základnej výbavy sú dve 12,3″ digitálne obrazovky – digitálne budíky s pomerne netradičnou grafikou a druhý, pre zmenu dotykový displej infotainmentu. Ten je možné ovládať dotykmi, združeným voličom v stredovom tuneli alebo hlasom. Žiaľ, ovládanie hlasom je naďalej bez slovenskej i českej lokalizácie.
Azda jedinou zásadnou odlišnosťou je vnútorná priestrannosť, ktorá je v tomto prípade podriadená štýlovej karosérii. Bližšie informácie o mieste vzadu zatiaľ nemáme, dá sa ale predpokladať, že ho tam bude trochu viac ako doteraz. Zadná lavica je delená v pomere 40:20:40 a po jej sklopení vznikne batožinový priestor o veľkosti 1 530 litrov. V klasickej konfigurácii má 580 litrov.
Výhradne šesťvalce a osemvalec
Pod kapotou nového BMW X6 budú dva benzínové a dva naftové agregáty. Benzínová ponuka začína vyhotovením xDrive40i, čiže 3-litrovým radovým šesťvalcom s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm. Najsilnejšou verziou (kým nepríde X6 M) je následne xDrive M50i, ktorému pod kapotou tróni benzínová V8-čka s výkonom 390 kW / 530 koní a 750 Nm. Vďaka nemu dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy.
Najslabším a pravdepodobne aj najpredávanejším variantom bude základný xDrive30d, teda radový šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní a 620 Nm. Vrcholom naftového portfólia je verzia xDrive M50d, teda opäť 3-litrový šesťvalec, ktorý v tomto prípade dopujú až 4 turbodúchadlá. Celkový výkon je 294 kW / 400 koní a 760 Nm. Vo všetkých prípadoch je okrem pohonu xDrive štandardom aj 8-stupňová automatická prevodovka, elektronicky riadený M diferenciál na zadnej náprave je voliteľný.
Pohon xDrive funguje ešte prediktívnejšie ako kedykoľvek predtým – ak nie je pohon oboch náprav potrebný, v rámci lepšej hospodárnosti sú poháňané len zadné kolesá. Štandardne je X6-ka vybavená aktívnymi tlmičmi Dynamic Damper Control, za príplatok je možné zvoliť vzduchový podvozok na oboch nápravách, ktorý zabezpečí rozsah svetlej výšky v rozmedzí až 80 mm.