Úplne nové GLE kupé prichádza s uhladenou strechou a rovno aj v ostrej 435-koňovej verzii AMG
Druhá generácia štýlovejšieho derivátu GLE je oficiálne odhalená.
Mercedes-Benz GLE kupé si okamžite po príchode na trh vyslúžil prezývku X6-ka zo Stuttgartu, čomu sa naozaj nemožno veľmi čudovať. Na druhú stranu treba uznať, že trend SUV-kupé vozidiel je čoraz väčší, takže príchod GLE v štýlovejšom balení bol pochopiteľný. Ostatne, išlo o verziu, ktorá bola automaticky odpísané na úspech. Aby sme boli presnejší, dokonca aj na našom trhu bola prvá generácia tohto derivátu dlhý čas najpredávanejším modelom nemeckej značky, je teda jasné, že do novej, v poradí druhej generácie sa vkladajú nemalé ambície.
Jej príchod na svet bol naplánovaný práve na záver augusta, preto vám predstavujeme novinku, z ktorej Mercedes-Benz stiahol plachtu len pred pár minútami. Ba čo viac, automobilka nám hneď v úvode odhaľuje aj ostrú verziu Mercedes-AMG GLE 53 kupé, poďme ale pekne poporiadku.
Evolučný exteriér s uhladenejšou strechou
GLE kupé s poradovým číslom dva má o 20 milimetrov väčší rázvor, v porovnaní s klasickým GLE je však o 60 milimetrov kratší. Automobilka tým umocňuje športovejšie jazdné vlastnosti, ktoré reprezentuje aj o čosi zaujímavejšia línia strecha. Iste, zadná časť nemusí ulahodiť každému, športová, alebo ak chcete elegantná silueta strechy minimálne z profilu vyznie naozaj lákavo. Medzigeneračne je tvar strechy o čosi priamočiarejší a najmä zadné okno už nepôsobí tak vypuklo, práve naopak, je natiahnuté plynulejšie k zadnému veku.
Koncové svetlá dostali decentne užší a povedzme agresívnejší tvar, ako celok si však naďalej zachováva viac elegantný šmrnc ako športovo strihnutá X6-ka. Prednej časti dominuje majestátna maska, nárazníky s veľkými otvormi (z veľkej časti zaslepené) a samozrejme špičková svetelná technológia Multibeam LED. Ako tomu bolo aj doteraz, i teraz platí, že spredu nie je možné GLE a GLE kupé rozoznať.
Mimochodom, novinka je s dĺžkou 4939 milimetrov o 39 milimetrov dlhšia a 7 milimetrov širšia než predchodca. Na výber sú 19 až 22″ disky, pochopiteľne nechýba optický balík AMG Line, zatiaľ čo verzia GLE 53 dostala Panamericana Grill s vertikálnymi lamelami a 4 okrúhle koncovky výfuku. Pravé!
Revolučný interiér s infotainmentom MBUX
Silnou stránkou kokpitu v porovnaní s predošlou generáciou je najmä multimediálny systém Mercedes-Benz User Experience, ktorý stavia na dvoch 12,3″ obrazovkách s perfektnou grafikou a veľkým rozlíšením. Ani v tomto prípade pritom nechýba ovládanie hlasom, prvky rozšírenej reality či umelá inteligencia, ktorá sa učí od posádky. Samotné obrazovky sú efektne zapustené do naznačených výduchov klimatizácie, zaujímavo tvarovaný je pritom aj stredový tunel s novou dotykovou plochou a akýmisi rukoväťami.
Novinkou je i rozpoznávanie pohybov – systém sníma pohyby rúk posádky, čím vie identifikovať, či dotykový displej obsluhuje vodič alebo spolujazdec a podľa toho vie napríklad to, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu. Nový head-up displej ponúka rozlíšenie až 720 x 240 pixelov, zatiaľ čo rozsiahle náladové osvetlenie ponúka nekonečnú škálu farebných kombinácií.
V porovnaní s klasickým GLE neevidujeme prakticky žiadne odlišnosti, v zadnej časti je to však o inom. Automobilka uvádza, že zadní pasažieri získali viac priestoru najmä pozdĺžnom smere, zlepšenia malo nastať aj v oblasti hlavy. Príplatková panoramatická strecha ponúka po novom väčšie presklenie, zatiaľ čo batožinový priestor má 655 litrov
Nová generácia motorov
V úvode predaje budú k dispozícii 3 motorické verzie. Naftovú ponuku zastrešuje nový 2,9-litrový radový šesťvalec, vo verzii GLE 350d kupé má turbodiesel výkon 200 kW / 272 koní a 600 Nm, zatiaľ čo v silnejšom vyhotovení GLE 400d kupé má výkon 243 kW / 330 koní a 700 Nm. Zaujímavosťou je, že miesto toho, aby Mercedes-Benz otvoril benzínovú ponuku s verziou 450 (akú poznáme v GLE), sa výrobca rozhodol vypustiť najprv ostrejšiu verziu Mercedes-AMG GLE 53 kupé.
Jej podstatou je 3-litrový radový šesťvalec s výkonom až 320 kW / 435 koní a 520 Nm. Štandardom je technológia EQ Boost s výkonom 16 kW / 22 koní a až 250 Nm. Akceleráciu na stovku dokáže tento variant za 5,3 sekundy.
Každé GLE kupé je už v základe vybavené pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, 9-stupňovou automatickou prevodovkou a vzduchovým podvozkom AirMatic. Za príplatok je možné siahnuť po systéme E-Active Body Control, ktorý dokáže nastavovať zdvih na každom kolese osobitne, čo je unikát na trhu – aktívny podvozok vďaka nezávislému ovládaniu vie rozhojdať vozidlo a vyslobodiť ho tak napríklad z piesku. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, novinka by sa na našom trhu mala objaviť o pár mesiacov.