Úplne nový Nissan Leaf
Nissan Leaf pre rok 2018 je prvý elektromobil, ktorý má potenciál osloviť masy. Vyzerá krásne a obsahuje množstvo praktickej techniky. Autosalón vo Frankfurte nad Mohanom (IAA) je už tradične dejiskom mnohých významných automobilových premiér a ten tohtoročný je dejiskom predstavenia úplne nového elektromobilu Nissan Leaf. Aj slovenský elektrický bestseller sa pritom mení pomerne zásadne,… Prečítať celé
Nissan Leaf pre rok 2018 je prvý elektromobil, ktorý má potenciál osloviť masy. Vyzerá krásne a obsahuje množstvo praktickej techniky.
Autosalón vo Frankfurte nad Mohanom (IAA) je už tradične dejiskom mnohých významných automobilových premiér a ten tohtoročný je dejiskom predstavenia úplne nového elektromobilu Nissan Leaf. Aj slovenský elektrický bestseller sa pritom mení pomerne zásadne, vo veľkej miere modernizoval dizajn karosérie, interiéru a tiež techniku. Leaf novej generácie dokáže celkom sám zaparkovať (ProPILOT Park) a dokonca v rozumnej miere samočinne jazdiť aj po diaľnici (ProPILOT). O bezpečnosť sa starajú štyri kamery a 12 senzorov.
Po vzore BMW i3 bude možné nový Leaf riadiť aj s výlučne jedným pedálom. e-Pedal od Nissanu plní funkciu akcelerácie aj brzdenia podľa toho, v akej polohe pedál udržiavate. Brzdí samotný elektromotor a samostatná pedálová brzda je určená pre núdzové brzdenie. V režime e-Pedal skrátka nevie jazdiť na voľnobeh.
Dizajn exteriéru
Leaf vo svojej novej generácii preberá dizajnové princípy iných modelov značky Nissan (V-Motion). Na prvý pohľad nedáva vedieť, že má vyspelý plne elektrický pohon, naznačuje to až pri pohľade na detail masky chladiča (nemá otvory) a na zadné partie (nemá výfuk).
Japonskej automobilke sa podarilo pôsobivo a pútavo spracovať zadnú časť, ktorá získala sofistikovaný dizajn s vizuálne oddelenými piatymi dverami a rozdeleným C-stĺpikom. Plastický tvar zadných svetiel je síce v kontraste so vzhľadom prednej masky, celkovo je ale Leaf vyladený a pripravený na sériovú produkciu.
Interiér bez experimentov
Vnútorný priestor nového Leafu je jednoduchý, takmer konzervatívny, nechýba mu však moderna a sofistikovanosť. Trendový volant s malým stredom obsahuje pomerne veľké množstvo tlačidiel, namiesto klasickej analógovej prístrojovky sledujeme rozmerný displej s farebnou grafikou. Elektromobil je pripravený komunikovať aj prostredníctvom systémov Apple CarPlay a Android Auto.
Leaf ponúkne priestor pre piatich ľudí vrátane vodiča a medzi šoférom a spolujazdcom má dokonca robustnú čalúnenú lakťovú opierku s centrálnou konzolou pre ovládanie pohonu, klimatizácie a multimediálneho systému.
Nabíjanie a dojazd
Leaf sa generačne polepšil aj v otázke dojazdu a doby nabíjania. 80 percent kapacity batérie dokáže na rýchlonabíjačke nadobudnúť už za 40 minút a predávať sa bude v dvoch variantoch dojazdu – minimálne 378 km podľa novej metodiky NEDC, maximálne až 500 km. Plne elektrický pohonný systém dosahuje maximálny výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm, pričom dokáže automobil rozbehnúť rýchlosťou do 144 km/h. Zaujímavosťou je funkcia systému V2G (Vehicle-to-Grid), ktorá umožňuje aj spätný chod energie: z auta sa môže stať zdroj pre elektrické napájanie domácnosti. Skvelé!
Najvýznamnejším faktorom ovplyvňujúcim budúcnosť nového Leafu bude jeho cena – tú by sme radi videli pod hranicou 30-tisíc eur, čo však vôbec nie je nereálne.