Veľkolepý vstup Maserati do sveta SUV
Hádam nám nikto nebude mať za zlé, keď napíšeme, že Maserati Levante patrilo k najočakávanejším SUV vôbec. Automobilka tento model ohlasovala už veľmi dlho a všeobecné očakávania stúpali. Dnes to vyzerá tak, že sa Talianom podarilo pripraviť náročným zákazníkom skvelý automobil, ktorého skvostný dizajn prekoná iba máloktorý model od konkurencie. (Článok je prevzatý z… Prečítať celé
Hádam nám nikto nebude mať za zlé, keď napíšeme, že Maserati Levante patrilo k najočakávanejším SUV vôbec. Automobilka tento model ohlasovala už veľmi dlho a všeobecné očakávania stúpali. Dnes to vyzerá tak, že sa Talianom podarilo pripraviť náročným zákazníkom skvelý automobil, ktorého skvostný dizajn prekoná iba máloktorý model od konkurencie.
(Článok je prevzatý z magazínu UnitedLife 08) – Je harmóniou športovosti, emocionality, efektívneho dizajnu a praktického karosárskeho prevedenia. Levante chce byť luxusné, odvážne a pripravené s nadhľadom zdolať každú situáciu na ceste. To tvrdí výrobca a vychádza pritom z technických vlastností vozidla, ku ktorým patrí pohon všetkých štyroch kolies, 8-stupňový automat, benzínový a naftový trojlitrový motor V6 a široká paleta personalizácie.
Levante sa dostáva aj do pozornosti ľudí, ktorí nad značkou Maserati nikdy predtým neuvažovali, pretože športiaky nepovažovali za atraktívne. Praktickosť SUV však oslovuje aj túto, pre Maserati celkom novú, cieľovú skupinu a zaraďuje Levante medzi Ghibli, Quattroporte, GranTurismo a GranCabrio ako plnohodnotný model.
Nedajte sa pomýliť fotografiami. Levante je skutočné SUV a žiadny crossover, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. S dĺžkou 5003 mm a šírkou 2158 mm (vrátane bočných zrkadiel) však stále dokáže parkovať aj v mestách, podvozok s piatimi nastaveniami výšky a s pohonom Q4 AWD je zasa vhodný aj do stredne náročného terénu. Nemyslíme si, že by niekto chcel na Maserati zdolávať neprístupné cesty do hôr, ale s výletom na chatu by si malo Levante poradiť. Automobil je postavený na kolesách s parametrami 255/60 ZR18. Veľký batožinový priestor vzadu je bonusom, ktorý však vyplýva už zo samotnej podstaty SUV.
Kto už niekedy sedel v Maserati, vie, že táto talianska značka kladie mimoriadny dôraz na detaily v interiéri. Ten svojich pasažierov obklopuje prestížou a vysokým komfortom, hoci prvoradý je stále jeho športový charakter. Levante sa od ostatných automobilov rovnakej značky odlišuje v prvom rade priestorom, ktorý nemá vo vlastných radoch konkurenciu. Už sme mali tú česť spoznať Levante aj osobne a musíme potvrdiť, že sa z neho vystupuje veľmi ťažko – nehovoríme však o ergonómii, ale o pocite, ktorým vás Levante pritiahne a už nepustí. A nezáleží na tom, či sedíte za volantom alebo na riaditeľskej sedačke vpravo vzadu. Zadný rad sedadiel nie je iba akousi čalúnenou lavicou, ale sú to plnohodnotné kreslá s elektronickým nastavovaním.
Pod kapotou Maserati Levante sa bude objavovať benzínový aj naftový motor, oba typu V6 so zdvihovým objemom valcov takmer tri litre. Naftový aj benzínový variant ponúkne dvojité preplňovanie biturbo a Levante zatlačí do sedadiel silou 250 až 430 konských síl.
Automobily typu SUV nie sú iba výstrelkom doby, veď pôvodné automobily zo začiatku 20. storočia boli oveľa väčšie ako väčšina súčasných áut. Rastúca popularita SUV a crossoverov núti automobilky celkom prehodnotiť svoje názory a prístupy a inšpirovať sa tým, čo pred rokmi spravilo Porsche s modelom Cayenne. Vstup nemeckej značky do vtedy celkom novej kategórie automobilov sa ukázal ako správny krok a niet sa prečo čudovať, keď podobný model chce mať vo svojom portfóliu aj taký Jaguar či Maserati. Už ostáva len čakať, kedy sa dočkáme SUV aj od Ferrari…