AUTO

NOVÝ LÍDER: Volkswagen Golf R Variant ponúkne režim Drift aj s pohonom 4×4

611 litrov, 320 koní, 7-stupňová automatická prevodovka, zrýchlenie na stovku pod päť sekúnd, pohon všetkých kolies a štyri koncovky výfuku. Znie to dobre, ale nový Golf R Variant ponúka podstatne viac ako len pôsobivé čísla.
Vydané 29. júla 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Tí, ktorí netrpezlivo očakávali športovú verziu jedného z najpopulárnejších kombi na svete, sa začiatkom júla dočkali a pravdepodobne užasli.

Nový Volkswagen Golf R Variant je najnovším prírastkom do sveta športovo ladených modelov značky Volkswagen, prichádza pomerne krátky čas po modeli Polo GTI a stanovuje nový zlatý štandard vo svojom segmente a triede. Proporčne priestrannejšia verzia dynamického hatchbacku Golf R pracuje s vynoveným benzínovým motorom 2.0 TSI, ktorý dosahuje maximálny výkon 235 kW (320 koní) a až 420 Nm krútiaceho momentu.

Avízo na dobrú dynamiku potom udávajú najmä dva údaje: pohon všetkých štyroch kolies a dostupnosť maximálneho krútiaceho momentu v rozsahu 2 100 až  5 350 ot./min. Motor si síce vyžaduje vyhnanenie do mierne vyšších otáčok, aby sa dostavila jeho najväčšia sila, potom si ju však drží dlho, čo sa má prejavovať na dobrej pružnosti motora.

Nový Volkswagen Golf R Variant bude na Slovensku dostupný od augusta

Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 4,9 sekundy. Na tomto skvelom výsledku sa podieľajú 7-stupňová automatická prevodovka DSG s funkciou Launch Control a pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. Obmedzovač rýchlosti je nastavený na 250 km/h, ale s príplatkovým balíčkom R Performance sa zvyšuje až na 270 km/h.

Je otázne, kedy a kde na Slovensku takúto rýchlosť reálne využijete, riešením môže byť absolvovanie hodinky divokej jazdy na motoristickom okruhu. Áno, pokojne aj s kombi.

INZERCIA

Veď Golf R Variant obsahuje aj jazdný režim Special, ktorý bol pripravený práve pre jazdy na okruhoch (konkrétne pre Nürburgring). Jednou z vlastností tohto režimu je funkcia, že prevodovka DSG nepreradí ani po dosiahnutí maximálnych otáčok.

Ďalším špeciálnym režimom je ten s názvom Drift, ktorý priestrannému kombi umožňuje driftovať aj s pohonom všetkých kolies. Rovnako ako v hatchbacku dokáže diferenciál posielať krútiaci moment z motora výhradne na zadné kolesá. „Celý systém je navyše prepojený aj s pohonom 4Motion, elektronickými uzávierkami XDS a adaptívnymi tlmičmi DCC cez nový Vehicle Dynamics Manager,“ uvádza Volkswagen na svojom blogu.

Výrobca nezabudol ani na jednu dôležitú funkciu, úplné vypínanie ESC.

Popri tom všetkom je R Variant v porovnaní s konvenčným Golfom znížený o dva centimetre, obsahuje upravenú kinematiku a geometriu zavesenia kolies a väčšie kotúčové brzdy s plávajúcim uložením na hliníkových klobúkoch, čo znižuje hmotnosť kotúčov o 600 gramov na stranu.

Všetky tieto pozoruhodné technické údaje sú o to pôsobivejšie, že ide o kombi s batožinovým priestorom s kapacitou 611 litrov a nákladným priestorom s objemom 1 642 litrov.

K tomu si pripočítajte možnosť vozenia nákladu na streche (strešné lyžiny sú už v sérii výbavy R) a ťahania brzdeného prívesu s hmotnosťou do 1,9 tony.

Predpokladaný začiatok predpredaja na Slovensku sa začne v priebehu augusta s uvádzacou cenou od 46 640 eur vrátane DPH. Cenou tak prekonáva aj Golf Variant Alltrack. Pre porovnanie, Golf Variant vo výbave R-Line (teda ide prevažne o estetické vylepšenia) sa predáva od 26 410 eur.

 

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »