VW Caravelle: Nenápadná evolúcia
Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však… Prečítať celé
Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však práve tým, čo z neho robí zlatý štandard.
Vo svojej 9-miestnej verzii patrí Caravelle medzi najekonomickejšie riešenia prepravy viacerých osôb, pri ktorej je potrebné venovať zvýšenú pozornosť bezpečnosti a komfortu. Často je konfrontovaný s modelom Multivan, ktorý je ešte o niečo vyšším štandardom. V skutočnosti je Caravelle skutočne akýmsi medzistupňom medzi úžitkovým Transporterom a na komfort zameraným Multivanom, pričom si z oboch svetov vzal to dobré. Práve komfort, či už z pohľadu vodiča alebo pasažiera, je dôvodom, prečo sa pre tento model stále rozhodujú nové generácie manažérov a riaditeľov zodpovedných za starostlivosť o firemné vozové parky.
Vonkajší dizajn Caravelle dokonale zapadá do modelového portfólia automobilky Volkswagen, predstavuje ideálny kompromis medzi modernými ostrými líniami a príjemnými ladnými krivkami zodpovedných za zlepšenú aerodynamiku vozidla.
Vnútorný svet Caravelle je typicky nemecký, čo sa prejavuje v prvom rade precíznym lícovaním každého krytu a prvku, príjemne mäkkými a súčasne odolnými materiálmi, praktickými odkladacími priestormi a komfortným sedením pre vodiča s ergonomicky vytvoreným ovládacím prostredím. Nie je to iba o tvare a veľkosti volantu a výške radiacej páky, ale o dostupnosti každého tlačidla a ovládača, usporiadaní ukazovateľov pred volantom a možnostiach personalizácie, počnúc nastavením sedadla, až po úrovňové nastavenia volantu.
My sme sa s VW Caravelle stretli v jeho 9-miestnom variante s automatickou 6-stupňovou prevodovkou DSG. Táto „dodávka“ vyniká špičkovým naftovým motorom 2,0 TDI s maximálnym výkonom až 150 konských síl, pohonom všetkých štyroch kolies, prekvapivo nízkou spotrebou nafty iba 5,8 l/100 km a funkciami, ktoré pomôžu predovšetkým vodičovi efektívnejšie napĺňať svoju prácu: zabudovaným navigačným systémom, Bluetooth, zadnými aj prednými parkovacími senzormi a tempomatom. Pre pasažierov sú pripravené nielen štandardná automatická klimatizácia, ale aj vyhrievané sedadlá.
Zaujímavosťou je, že na Caravelle môžete ako pasažier precestovať krížom celé Slovensko bez toho, aby ste sa cítili dolámaní, ako keď po dlhej ceste vystupujete z autobusu alebo vlaku. Môžu za to nielen kvalitné sedenia, ale celkový komfort interiéru a tiež nastavenie podvozka, ktoré má ideálne nastavený pomer medzi tvrdým a mäkkým pružením.
Nenápadná evolúcia, to vystihuje Transporter, Caravelle a Multivan takmer dokonale. Nie všetky inovácie je vidieť na prvý pohľad a pritom každá z nich je významná.