AUTO
Nové auto, ktoré už zlodeji neukradnú: VW Golf 8 exceloval v testoch ADAC pred odcudzením
Koncern Volkswagen vie, že jeho vozidlá sú tradičným terčom zlodejov, preto im v novej generácii Golfu zásadným spôsobom skomplikoval život. Podľa mimoriadne rozsiahleho testu nemeckého autoklubu ADAC je skoro nemožné nový VW Golf ukradnúť.
Volkswagen Golf ôsmej generácie sa prakticky nedá odcudziť.
Vyplýva to z rozsiahleho testu nemeckého autoklubu ADAC až 360 rôznych automobilov, rozličných výrobcov, tried a cenových úrovní rokov s rokom výroby 2014 až 2020.
Moderné automobily často bývajú kritizované za to, že vymenili komfort za bezpečnosť. Populárne a obyčajne príplatkové odomykanie, zamykanie a štartovanie bez kľúča (keyless) je pohodlné a praktické, zároveň ale veľmi nebezpečné. Ukazuje sa, že zlodejom stačí iba niekoľko sekúnd a trocha sústredenia na to, aby vedeli od nič netušiaceho majiteľa získať bezdrôtový signál z jeho autokľúča, ktorý má vo vrecku a skopírovať ho pre zneužitie.
Automobilky o tomto probléme vedia a aktívne ho riešia, čím sa aj z moderných áut stávajú sofistikované počítače plné bezpečnostného softvéru chrániace samotné vozidlo pred hackerskými útokmi.
Nanešťastie, taktiky zlodejov sú vždy o pol kroka vpred a rýchlo vedia nájsť nedostatky aj v celkom novom zabezpečení.
Nemecký ADAC minulý rok zverejnil výsledky testu 360 nových áut s rokom výroby 2014 až 2020, ktoré boli priam šokujúce: z 360 áut sa dalo relatívne bezproblémovo odomknúť až 354 z ich! Toto neuveriteľné číslo vypovedá o reálnych hrozbách, ktoré číhajú na novopečených majiteľov áut. Pre úplnosť dodávame, že ADAC v rámci rovnakého testu skúmal aj bezpečnosť motoriek, preto uvádza údaj o „419 testovaných vozidlách“.
Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo päť modelov automobilov, ktoré nebolo možné odomknúť ani po väčšej snahe, bolo vyššej triedy (teda sa jednalo o drahé vozidlá), iba jedno jediné patrilo do nižšej strednej triedy dostupnej pre masy. Týmto výnimočným vozidlom bol nový Volkswagen Golf ôsmej generácie, ktorý je práve teraz v predaji.
Za tento výsledok vďačí najmodernejšej technológii, ktorou je ultra širokopásmové pripojenie UWB (Ultra Wide Band). Pri ňom použité čipy dokážu z doby „letu“ rádiového signálu veľmi presne stanoviť vzdialenosť elektronického kľúča od vozidla. Pri použití predlžovača rádiového signálu tak automobil nereaguje. Golf 8 je historicky prvým modelom kompaktnej triedy, ktorý začal využívať technológiu UWB.
Už základná línia „Golf“ pritom zahŕňa napríklad komunikačný protokol Car2X, predné LED svetlá, štartovacie tlačidlo bez kľúča Keyless Go, digitálny kokpit s uhlopriečkou 26 cm (10,25″), asistent zachovania jazdného pruhu „Lane Assist“, asistenčný systém na monitorovanie premávky pred vozidlom „Front Assist“ (s funkciou núdzového brzdenia City Brake a rozoznávaním chodcov a cyklistov Pedestrian and Cyclist Recognition), digitálny združený prístroj Active Info Display s uhlopriečkou 26 cm, rádio „Composition“ s farebným dotykovým displejom 21 cm a mobilnými online službami We Connect Plus predplatenými na 3 roky, rozhranie Bluetooth, multifunkčný volant či automatickú klimatizáciu „Air Care Climatronic“.
Na Slovensku sa dá nový VW Golf zakúpiť už od akciových 16 990 eur v konfigurácii Golf 1.0 TSI 66 kW 5MT, ďalej za 18 340 eur za konfiguráciu Golf 1.0 TSI 88 kW 6MT či s naftovým motorom 2.0 TDI 85 kW za 21 200 eur. V predaji je tiež ako mild-hybrid 1.5 eTSI DSG od 22 660 eur, hybrid spaľujúci benzín a CNG za 24 340 eur či dokonca plug-in hybrid 1.4 TSI eHybrid DSG od 37 020 eur.