Volkswagen odhaľuje elektrického nástupcu Passatu: ID. Aero alebo ID. 7 zatrasie trhmi
Volkswagen ID. Aero sa blíži k spusteniu sériovej výroby. Ide o prvú plne elektrickú limuzínu nemeckej značky, ktorá sa už dnes stáva synonymom európskej elektromobility vďaka svojej modelovej rodine ID.
Volkswagen ID. Aero sa blíži k spusteniu sériovej výroby, považuje sa za nástupcu populárneho Passatu. Ide o prvú plne elektrickú limuzínu nemeckej značky, ktorá sa už dnes stáva synonymom európskej elektromobility vďaka svojej modelovej rodine ID.
Volkswagen zverejnil prvé oficiálne zábery nového plne elektrického modelu ID. Aero. Ide o model vyššej strednej triedy spočiatku určený pre čínsky trh s dynamickou štíhlou líniou karosérie. Od vozidla sa očakávalo, že ponúkne v prvom rade dostatok miesta pre pasažierov, no na podrobnosti sme si po zverejnení prvých skíc mali počkať ešte zopár dní. Premiéra sa napokon uskutočnila 27. júna prostredníctvom virtuálnej konferencie, čo v automobilovom priemysle od čias covidu nie je nič nezvyčajné.
https://www.youtube.com/watch?v=5KZzCo9_zsg
Čínsky sedan s piatymi dverami v štýle liftbacku VW ID. Aero je považovaný za zvesť európskej verzie, ktorá k nám mala doraziť čoskoro s iba menšími zmenami. Tamojší trh je momentálne zaťažený na elektrické sedany a liftbacky, čo je pre Volkswagen lukratívne využiť na premiéru vozidla.
Vzhľad vozidla nie je úplným prekvapením, napokon pred zopár dňami sme mali možnosť vidieť jeho skice a v konečnom dôsledku vychádza z konceptu ID. Vizzion z roku 2018. V porovnaní s konceptom je však ID. Aero dizajnérsky triezvejšie, protismerne sa otvárajúce bočné dvere boli nahradené klasickými a predná maska so svetlometmi viac zodpovedá aktuálnemu dizajnovému jazyku rodiny ID. Nie je to však len iná karosárska verzia SUV-čiek ID. 4 a ID. 5, čo oceňujeme.
V portfóliu značky Volkswagen bude mať model ID. Aero významné postavenie aj preto, že je považované za nástupcu legendárneho Passatu. Mohli by sme špekulovať, prečo sa výrobca rozhodol tento ikonický názov nepreniesť aj do éry elektromobility, v každom prípade je všetkým fanúšikom koncernu zrejmé, že Volkswagen nezlomil nad tradičnými karosériami palicu a práve ID. Aero nahradí ešte aj dnes populárny Passat.
Na tomto mieste je vhodné podotknúť, že názov ID. Aero je stále názov konceptu, takže finálna podoba elektrického modelu sa možno na našom trhu bude volať ID. 7.
O technike VW. Aero ešte veľa nevieme, avšak mnohé môžeme predpokladať vďaka tomu, že stojí na modulárnej podvozkovej platforme pre elektrické vozidlá MEB. Základom by tak mala byť verzia s pohonom zadných kolies a vyššie verzie ponúknu dvojmotorový pohon všetkých štyroch kolies. Vzhľadom na relatívne malú výšku karosérie a nízko položené ťažisko vďaka batérii uloženej v podvozku očakávame veľmi dobré jazdné vlastnosti s orientáciou na komfort.
Kapacita akumulátorov s kapacitou minimálne 78 kWh by umožňovala dojazd na úrovni automobilov s naftovým motorom a silnou stránkou modelu má byť technologická vybavenosť na palube.
Na virtuálnej konferencii Volkswagen poukázal predovšetkým na početné funkcie patriace pod balíček IQ, ktoré sa starajú o komfort aj bezpečnosť počas jazdy a pri parkovaní.
Volkswageny by tak mali napĺňať ambície byť technologicky najvyspelejšími automobilmi na svete. Napríklad komunikáciou Car2X, ktorú poznáme aj z modelu ID. 5, pozdvihuje Volkswagen bezpečnosť na novú úroveň. Dáta flotily kompatibilných vozidiel značky Volkswagen a signály infraštruktúry v okruhu do 800 metrov sa v zlomku sekundy prevedú na výstražné upozornenia o nebezpečných miestach, nehodách a zastavenej premávke. Výstražné upozornenia vizuálne podporuje aj inovatívne signalizačné svetlo ID. Light v kokpite.
Do Európy príde už budúci rok
Začiatok predaja sériového auta, postaveného na koncepcii načrtnutej štúdiou ID. AERO, je v roku 2023. Najskôr sa elektromobil objaví na showroomoch v Číne. V priebehu toho istého roka sa však dočkáme aj verzií určených pre severoamerický a európsky trh. Pre náš trh by sa novinka mala vyrábať v Emdene.