TEST

VW Tiguan Allspace: Najpraktickejšie rodinné SUV?

Aj stredne veľké SUV môže mať obrovský kufor a sedem miest na sedenie, VW Tiguan Allspace má ešte niekoľko ďalších kľúčových vlastností, ktoré z neho robia jasnú voľbu pri výbere nového SUV.
Vydané 4. februára 2022 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Tiguan Allspace zdedil všetky pozitívne vlastnosti štandardného Tiguanu, má pekný a hodnotne vypracovaný interiér a pôsobivé jazdné vlastnosti na čele s benzínovým motorom 2.0 TSI a adaptívnym podvozkom. Verzia Allspace však pridáva väčší rázvor a tým pádom viac miesta. Chcete viac batožinového priestoru alebo tretí rad sedadiel pre ďalšie dve osoby? Tiguan Allspace vám dá na výber, my sme vyskúšali verziu s väčším kufrom a bohatým priestorom pre nohy zadných pasažierov.

 

VW Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 4MOTION | Foto: Erik Stríž

R-Line, benzín a Allspace sa k sebe hodia

Stupeň výbavy R-Line navodzuje dojem, že ide o športovejšie prevedenie Tiguanu, čo ale nie je celkom pravda. Z estetického hľadiska sú vylepšenia karosérie v športovom duchu nepochybne hodnotné, ale ponuka motorov a pohonov je totožná ako v prípade dvoch ďalších stupňov výbavy, Life a Elegance. Ak chcete adaptívne pruženie DCC, musíte si doplatiť rovných tisíc eur, progresívne riadenie je za 220 eur, za metalízu priplatíte 590 eur alebo viac.

Súčasťou série R-Line sú exteriérové doplnky, ako športový nárazník, odtrhová lišta, 19″ zliatinové disky Valencia, chrómové lišty okolo okien, v interiéri potom ide o top-komfortné sedadlá s príznačným vzorom čalúnenia, hliníkové dekoračné obklady a oceľové pedále, čierny strop či ambientné osvetlenie Ambiente Paket.

 

INZERCIA

Bočný zadný pohľad na VW Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 4MOTION | Foto: Erik Stríž

Allspace automaticky neznamená 7 miest na sedenie. Tiguan Allspace má predĺžený rázvor a dáva zákazníkovi na výber, či väčší batožinový priestor využije na tretí rad sedadiel za doplatok 720 eur. Ak si zákazník takúto výbavu vyberie, neovplyvní to ponuku motorizácií. Môžeme sa tak dostať k výberu Tiguan Allspace so siedmimi sedadlami s benzínovým motorom s max. výkonom 110 kW, manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Že si benzínový agregát 1.5 TSI EVO poradí aj so sedemmiestnym obsadením, o tom nepochybujeme, no a nami testovaný variant 2.0 TSI s výkonom do 140 kW, pohonom všetkých kolies a automatom DSG už skutočne nedáva priestor na pochybnosti. Mať teda benzínový motor v sedemmiestnom SUV nie je poľavenie z nárokov, kompromis alebo menšie zlo.

Dynamika vozidla je zásadne ovplyvnená jazdnými režimami, ktoré upravujú prácu automatickej prevodovky DSG, všeobecne ju ale môžeme považovať za výbornú. DSG má sedem stupňov, preraďuje hladko a skoro nepočuteľne, umožňuje pritom aj manuálne radenie, ktoré dáva vodičovi takmer voľné ruky vo voľbe otáčok motora.

Radový štvorvalec s preplňovaním dosahuje krútiaci moment 320 Nm pri pomerne širokom spektre 1500 ‐ 4100 ot./min, takže citeľne zaberá odspodu a dokáže mierne potlačiť do sedadiel počas niekoľkých sekúnd, keď sa pripájate do rýchlejšieho pruhu na diaľnici.  Tento 190-koňový pohon 4×4 nevyužíva ako podporu samostatný elektrický motor, čo nepochybne imponuje tradične založeným motoristom, v skutočnosti z technologického hľadiska patrí k najvyspelejším agregátom na trhu a jeho výstup je vyvedený do filtra pevných častíc OPF. O zmysle pohonu všetkých kolies nemôže byť reč, vďaka nemu sa teritórium Tiguanu Allspace rozširuje z miest aj na necesty a na klzké povrchy, napríklad po napadnutí snehu.

Zadný pohľad na VW Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 4MOTION | Foto: Erik Stríž

Tiguan Allspace využíva prednú nápravu typu MacPherson, vzadu má viacprvkový Multi-link, ktorý ocenia najmä pasažieri vzadu. Aj napriek tomu, že pruženie je skôr tvrdšie a tuhšie, čo je univerzálna vlastnosť Tiguanov a je dosť nápadná, jazda je vskutku komfortná, zadní pasažieri si ju užijú v kľude a výraznejšie nepociťujú nárazy pri prejazde nerovnosťami.

Adaptívne pruženie DCC nie je v cene výbavy R-Line, ani progresívne riadenie. Popravde, v športovo vyzerajúcom SUV by sme ho už očakávali ako sériovú výbavu. Takto má však zákazník možnosť mať pútavé auto bez príplatkovej výbavy, ktorú neplánuje využiť.

 

Celkový pohľad na predný interiér VW Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 4MOTION | Foto: Erik Stríž

Moderný interiér s apelom na praktickosť a úžasný kufor

Interiér je dostatočne priestranný, s kvalitnými (i keď tvrdšími) povrchovými materiálmi a racionálnou integráciou dotykových plôch. Tiguan je ešte stále dostatočne analógový, aby sa páčil aj konzervatívnym zákazníkom. Chýba len vyšší stredový tunel s integrovanou lakťovou opierkou a ocenili by sme trocha vyššie uloženie stredového displeja – jeho ovládanie takto vyžaduje zmenu pohľadu z cesty do tmavého interiéru.

Volkswagen má evidentný záujem na tom, aby ste sa počas jazdy venovali predovšetkým šoférovaniu, preto sú všetky dôležité funkcie vyvedené do tlačidiel na volante a dôležité informácie možno zobrazovať priamo na prístrojovom paneli.

 

Digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro je súčasťou základnej výbavy Tiguanu Allspace. Má uhlopriečku 8 palcov, prehľadnú grafiku a je bohatý na tie správne informácie. Ovláda sa pomerne ľahko cez tlačidlá na volante. Aj keď sme spočiatku mali predsudky pred dotykovými plochami na volante, v skutočnosti reagujú ako normálne tlačidlá. Jedine s presným nastavením hlasitosti sme sa občas trápili.

Volič jazdných režimov je presne taký, aký si predstavujeme. Kruhový, primerane robustný a dobre dostupný. Stlačením tlačidla MODE aktivujete výber jazdných módov pre komfortnú alebo športovú jazdu.

 

V porovnaní so štandardne dlhým Tiguanom (615 dm³) je kufor podstatne väčší (760 dm³), ale ešte stále sa nedoťahuje na Touareg s jeho 810 litrami. Po sklopení zadných sedadiel takmer do roviny sa sprístupní batožinový priestor s objemom 1 920 dm³ a vďaka možnosti úplného sklopenie predného sedadla spolujazdca možno prevážať aj predmety dlhé tri metre.

Ak je Tiguan Allspace vybavený tretím radom sedadiel, východisková kapacita kufra sa zmenšuje o 60 litrov. Pridanou hodnotou sú strešné lyžiny v cene, ktoré umožňujú zásadným spôsobom rozšíriť nákladný priestor.

 

Zhodnotenie a ceny VW Tiguan Allspace

Štandardný Tiguan štartuje na sume 30 290 eur, verziu Allspace môžete získať podľa februárového cenníka za najmenej 35 090 eur a nami testovaný variant R-Line 2.0 TSI 140 kW 4MOTION v cenníku figuruje za 43 990 eur.

Praktická skúsenosť s novým Tiguanom Allspace je veľmi priaznivá a asi nebude prekvapením, že kto preferuje konzervatívny vzhľad, koncernové štandardy a istoty, ten sa nebude ani rozhliadať po juhokórejskej či japonskej konkurencii. Vo svete, kde sa všetci snažia napodobniť charakter a vlastnosti Tiguanu, ostáva jediným originálom práve Tiguan a s rozšírenou verziou Allspace získava ďalšiu konkurenčnú výhodu. Keby sme si mali vybrať jedinú vec, ktorá nás počas týždňa naozaj oslovila, tak sú to výborné jazdné vlastnosti.

 

Technické údaje: VW Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 4MOTION 2021

  • Rozmery 4726 x 1839 x 1673 mm
  • Rázvor 2789 mm
  • Objem palivovej nádrže 58 l
  • Prevádzková hmotnosť 1775 kg
  • Motor: benzín, R4, 1984 cm3, max. 140 kW (190 koní), 320 Nm pri 1500 ‐ 4100 ot./min
  • Pohon: 4×4
  • Kombinovaná spotreba 6.7 ‐ 6.8 L
  • Emise 153 ‐ 156 CO2g/km
  • Maximálna rýchlosť 213 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,7 sekundy

 

Pokračujte na ďalší príspevok »